0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (458 امتیاز)

چرا قورباغه این صدا را تولید می کند؟

و چگونه این کار را انجام می دهد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (458 امتیاز)

قورباغه های ماده هنگامی که گزندی می بینند، صداهای خاصی را تولید می نمایند، در حالی که صدای قورباغه ها یا آواز هایی که اغلب می شنویم مختص نوع نر می باشد.

دلیل عمده ای که قورباغه نر آواز می خواند، جلب نظر قورباغه ماده است. اما آواز خواندن در قورباغه ها مختص به فصل جفت گیری نیست، چنانکه در شب های بعد از آن نیز آواز آنها به گوش می رسد.

چگونگی تولید صدای قورباغه از این قرار است: او نفس خود را فروبرده و سوراخ های بینی و دهان خود را می بندد و با فشار، هوا را مابین دهان و شش های خود عقب و جلو می برد. صدا هنگامی تولید می شود که هوا از روی تارهای صورتی عبور کند و آنها را به ارتعاش درآورد. بیشتر انواع قورباغه ها کیسه های صوتی دارند که در دهان آنها باز می شود و هنگامی که قورباغه آواز می خواند، این کیسه ها به صورت رزوناتور یا "تشدید کننده" عمل کرده و کمک می کنند که صدای قورباغه حالت ویژه خود را دارا باشد. بدین طریق است که صدای قورباغه های آمریکایی از فاصله یک مایل یا بیشتر شنیده می شود.

با اینکه قورباغه های بالغ شش دارند، ولی مانند ما تنفس نمی کنند. آنها نخست هوا را از سوراخ های بینی وارد دهان کرده و در همین حال گلوی خود را پایین می برند، سپس سوراخ های بینی را بسته و گلو را بالا برده، هوای داخل دهان را به درون شش ها می فرستند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 750 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در علم و دانش توسط شاکر (690 امتیاز)
+1 امتیاز
0 پاسخ 197 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در علم و دانش توسط barabadi76 (951 امتیاز)
+1 امتیاز
0 پاسخ 292 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 526 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 3.0هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.7هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 3.2هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 2.0هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 1.0هزار بازدید
...