0 امتیاز
قبل در موبایل و لوازم الکترونیکی توسط (843 امتیاز)

گوشی آنلاک چه گوشی است و چه تفاوتی با سایر گوشی ها دارد؟

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)

در هر کشوری از جهان اپراتور های متعددی برای ارائه خدمات ارتباطات وجود دارد و این اپراتور ها برای برتری خود امتیاز های مختلفی را برای کاربران در نظر میگرند، یکی از این امتیازات خرید گوشی های لاک شده روی این اپراتور هاست و کاربران میتوانند با تخفیف ها و یا حتی به صورت اقساطی گوشی خود را تهیه کنند. اما فقط میتوانند از بسته ها و خدمات همان اپراتور استفاده کنند. که باز هم در پایان تقریبا همان مبلغ شرکتی گوشی را پرداخت میکنند.

در پاسخ به اینکه Lock بودن گوشی چه جوری شکل گرفته و چه نفعی برای اپراتور ها دارد، باید گفت: اپراتور ها  برای  ارائه خدمات خود به صورت اختصاصی با شرکت های بزرگ تولید کننده جهان مانند سامسونگ، هواوی، اپل و … قرار داد میبندند و طبق این قرار داد مدل خاصی از گوشی در آن کشور به طور اختصاصی برای آن اپراتور بوده و فقط سیم کارت و خدمات از همان اپراتور را میتواند پشتیبانی کند، البته زمانی که قرار داد اپراتور با شرکت تولید کننده به اتمام برسد اپراتور یک کد آنلاک برای کاربر میفرستد و کاربر با استفاده از آن موبایل خود را آنلاک میکند و گوشی میتواند از تمامی اپراتور ها خدمات بگیرد و پشتیبانی شود، البته گوشی هایی هم هستن که لاک همیشگی دارند و فقط با یک اپراتور کار میکنند.

البته راه هایی برای آنلاک کردن گوشی های لاک بجز راه استاندارد که اجازه اپراتور برای کاربر صادر میشود هم وجود دارد.

نکته : گوشی هایی که به ایران وارد میشوند لاک نیستند بجز بخشی از گوشی های استوک و ریپک یا رفرش این سری از گوشی ها میتوانند لاک اپراتور های خارجی باشند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 413 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 458 بازدید
...