0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (801 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

کارایی (اسپلیتر) adsl splitter، که به همراه مودم در اینترنت های مخابرات وجود دارد، چیست؟

نحوه ی اتصال آن به چه صورت است؟

قبل توسط (0 امتیاز)
سیمی که از سمت مخابرات به پریز تلفن خانه می رسه. شامل data , tel هست که این دو از سمت مخابراته. در صورتی که بخوایم. تلفن و دیتا را جدا کنیم، که هر دو را داشته باشیم، و نویزی روی خط تلفن نباشه. باید از جدا کننده یا اسپیلتور استفاده کنید. اسپیلتور یه ورودی داره و دو تا خروجی. ورودی از خط تلفن و خروجی اش یکی به تلفن و یکی دیگه به مودم وصل میشه.
میتونید از این سایتم دیدن کنید:  https://newtamir.ir/solve-noise-modem-adsl/

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (801 امتیاز)

بعضی نمی دانند که صدای هوم تلفن منزلشان به دلیل عدم وجود اسپلیتر هست. کلمه split به معنای دو نیم کردن است، حال splitter هم همانطور که از نامش پیداست، وظیفه ی تقسیم کردن یا جدا کردن را دارد.

اما جدا کردن چه چیزی؟ جدا کردن سیگنال خط تلفن اصلی به یک سیگنال تلفن و یک سیگنال adsl. اسپلیتر یک دستگاه کوچک معمولا سفید رنگی است که کلا سه عدد پورت دارد. 1 پورت ورودی و دو پورت خروجی.

هدف از ساخت اسپلیتر استفاده ی بی دغدغه از تلفن و اینترنت به طور همزمان است. در واقع سرویس adsl بر روی همون خطی که مکالمه تلفنی دارید سوار می شود و برای adsl یک خط مجزا در نظر نمی گیرند.

سیگنال adsl(دیجیتال) و سیگنال تلفن(آنالوگ) هیچ ربطی به هم ندارند و در کار هم دخالت می کنند و به اصطلاح کانفیلیکت یا تداخل بوجود میاد. مثلا اگر وسط کار با اینترنت تلفن زنگ بخورد اینترنت قطع می شود و یا موقعی که به اینترنت وصل هستین، حین مکالمه صدای هوم و یا نویز می شنوید. به همین دلیل اسپلیتر در مواقعی استفاده می شود که اولا این اتفاقات رخ ندهد، ثانیا خط تلفن و سرویس adsl شما هر دو، روی یک خط باشد. در مواقعی که شما یک خط تلفن را مخصوص سرویس adsl  می گیرید و قصد مکالمه تلفنی ندارید، مشکلی پیش نخواهد آمد.

اسپلیتر برای کار کردن و فعال بودن نیازی به برق ندارد. اسپلیتر ها معمولا روی مودم های TP-Link هست.

طرز وصل کردن اسپلیتر به مودم و تلفن هم اصلا پیچیده نیست. به طور کلی 3 عدد سیم باید به اسپلیتر وصل کنید، اگر به اسپلیتر با دقت نگاه کنید می بینید که کنار هر کدام از پورت ها یک نوشته وجود دارد، کنار پورت ورودی ( تک پورت تنها) نوشته شده line، کنار پورت خروجی که قرار است به مودم وصل بشود، نوشته شده adsl و یا modem و کنار پورت خروجی که قرار است به تلفن وصل شود، نوشته شده phone. سیم تلفنی که از ساختمان می آید را به line  وصل کنید.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
2 پاسخ 6.3هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 8.8هزار بازدید
+2 امتیاز
4 پاسخ 1.3هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 611 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 18.0هزار بازدید
...