0 امتیاز
قبل در وسایل نقلیه توسط (690 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

چرخ های پهن چه مزایایی نسبت به چرخ های باریک تر دارند؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)

چرخ‌های پهن‌تر معمولا به شما اجازه می‌دهند از دیسک ترمز‌های بزرگتری استفاده کنید. در کنار این مساله شکل ظاهری چرخ هم می‌تواند بر جریان گرمایشی درون چرخ اثر گذار باشد.

از مزایایی که این چرخ‌ها دارند این است که، اجازه دسترسی به سرعت بیشینه بالاتری را به راننده می‌دهد و سایش تایر‌ها در این مدل از چرخ‌ها معمولا کمتر است. از معایب چرخ‌های پهن، کاهش شتاب خودرو است. این چرخ‌ها بر روی سرعت سنج خودرو هم معمولا عدد کمتری را نشان می‌دهند، سنگین‌تر هستند و اجازه‌ی مانور کمتری به راننده می‌دهند.

نکته‌ی آخر هنگام تغییر سایز چرخ، سیستم تعلیق خودرو باید با سایز چرخ‌‎ها هماهنگ شود تا تغییر اندازه فشار بیش از حد به سیستم تعلیق نیاورد.

خیلی‌ها باور دارند که چر‌خ‌های پهن چسبندگی را بالا می‌‌برد. اما واقعیت این است که سطح تماس چرخ‌های پهن و باریک با هم برابر است. درست است که چرخ‌های پهن تر با قسمت بیشتری از زمین تماس پیدا می‌کند، اما این تماس کوتاهتر از چرخ باریک است. در هوای بارانی و برفی، مشاهده شده که تایرهای باریکتر راه خود را باز می‌کنند و چسبندگی بیشتری از خود نشان می‌دهند، در حالی که چرخ‌های پهن تر به خاطر برف یا بارانی که زیر وزن آن‌ها قرار می‌‌گیرد، چسبندگی خود را از دست می‌دهند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 309 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 183 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 1.3هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 904 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 73 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در لوازم خانگی توسط ali davodi_346027833 (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 77 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 208 بازدید
...