+2 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (7.0هزار امتیاز)
چرا برخی مادران در دوران بارداری دچار تهوع شدید می شوند و برخی نه؟ آیا این نشانی از تغییرات بدن مادر است یا بچه؟

3 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (7.0هزار امتیاز)
 
بهترین پاسخ
تهوع صبحگاهی که بیشتر کلمه صبحگاهی یک اصطلاح تلقی می شود و می تواند در طول روز هم همراه مادر باشد، در 3/4 مادران به خصوص در 3 ماه اول رخ می دهد که در 50 درصد آنها حالت تهوع همراه با استفراغ و در 25 در صد تنها حالت تهوع وجود دارد.

ایجاد حالت تهوع با تغییرات بدن در این مدت رابطه ی مستقیم دارد .مثلا افزایش هورمونی به نام گونادوتروپین جفتی انسانی در این مدت، که با افزایش تعداد قل ها حالت تهوع شدیدتر می شود و یا افزایش هورمون استروژن، افزایش قدرت و حساسیت حس بویایی و گاها نارحتی معده.

البته لازم به ذکره که محققان بیمارستان کودکان در تورنتو (کانادا) نشان دادند تهوع صبحگاهی در دوران بارداری نشانه خوبی بوده و تغییرات هورمونی شدید مسبب این حالت روی هوش جنین تاثیر خوبی خواهد داشت.
+2 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
در دوران بارداری هورمون پروژسترون در بدن افزایش می‌یابد که این فرآیند به شل نگه داشتن عضلات رحم کمک کرده و در نتیجه از زایمان زودرس جلوگیری می‌کند. این افزایش هورمون می‌تواند بر عضلات شکم و دستگاه گوارش نیز اثر گذاشته، آن‌ها را شل کند. این موضوع باعث زیاد شدن اسید معده و بروز حالت تهوع و استفراغ می‌شود.

متاسفانه هنوز علت دقيقي كه باعث اين علايم بشه شناخته نشده ولي يك سري تئوري ها وجودداره
بعضي معتقدند كه تغيراتChemical بدن باعث اين علايم مي شود اين تغيرات مثل افزايش ناگهاني در هورمون پروژسترون و افزايش اسيد معده مي باشد
همچنين محققان باور دارند كه خستگي و استرس هم رل اساسي در اين زمينه دارد
0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
هیچ‌کس به درستی نمی‌داند چه چیزی باعث حالت تهوع در دوران بارداری می‌شود، اما احتمالاً ترکیبی از تغییرات فیزیکی بدن در این دوران، منجر به آن خواهد شد. برخی علل احتمالی عبارتند از:

    هورمون بارداری(hCG): این هورمون در اوایل بارداری به سرعت افزایش می‌یابد. نحوه‌ی اثرگذاری این هورمون بر تهوع نامشخص است، اما به دلیل افزایش هم‌زمان میزان تهوع و استفراغ در بارداری با بالا رفتن سطح این هورمون، احتمال داده می‌شود که در ایجاد این مشکل مؤثر باشد.
    هورمون استروژن: استروژن نیز هورمونی است که به سرعت در اوایل حاملگی افزایش می‌یابد و یک علت احتمالی دیگر است.
    افزایش حس بویایی: افزایش میزان حس بویایی زنان باردار و تحریک و واکنش سریع آنان نسبت بوهای محیطی نیز در ایجاد تهوع در فرد بی‌تأثیر نیست. محققان معتقدند تغییر در حس بویایی نیز یکی دیگر از نتایج افزایش هورمون استروژن در بارداری است.
    حساسیت معده: دستگاه گوارش برخی از زنان به تغییرات اوایل حاملگی حساس‌تر است. هم‌چنین، برخی تحقیقات نشان داده که زنان دارای نوعی باکتری معده به نام «هلیکوباکتر پیلوری» با احتمال بیشتری تهوع و استفراغ بارداری را تجربه خواهند کرد.
    استرس و فشار: همان‌طور که استرس و فشار بر معده و دستگاه گوارش اثر نامطلوب دارد می‌تواند به صورت بیماری صبحگاهی نیز بروز کند. با این حال، هیچ‌گونه دلیل قطعی برای حمایت از این نظریه وجود ندارد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 501 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 395 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 8.1هزار بازدید
+2 امتیاز
3 پاسخ 472 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در درمان و پزشکی توسط Saeed Zarinfam (1.1هزار امتیاز)
...