0 امتیاز
قبل در لوازم خانگی توسط (458 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

در خرید لباس شویی، مزایای لباس شویی بدون تسمه بنسبت به لباس شویی تسمه دار چیست؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)

برخی ماشین‌های لباسشویی که قیمت بالاتری دارند فاقد تسمه هستند. در این نوع مدل‌ها به جای اینکه موتور در پایین محفظه قرار بگیرد و با تسمه محفظه را به گردش در بیاورد، در پشت آن قرار می‌گیرد و مستقیما و بدون واسطه این کار را انجام می‌دهد.

از مزایای ماشین‌های لباسشویی بدون تسمه یا Direct Drive لرزش و تولید سروصدای کمتر دستگاه است. در ماشینهای لباسشویی تسمه‌ای یا Belt Drive تسمه پس از مدتی افزایش سایز می‌دهد و در نتیجه سروصدا و لرزش‌های دستگاه بسیار زیاد می شود.

همچنین از آنجایی که حذف تسمه و فولی باعث کاهش اصطکاک می‌شود، مدل‌های بدون تسمه از لحاظ مصرف انرژی بهینه‌تر عمل می‌کنند.

همچنین اگر محفظه‌ی دستگاه بدون تسمه‌ی خود را بیش از حد پر کنید، دستگاه تشخیص داده و شستشو را آغاز نخواهد کرد؛ اما دستگاه تسمه‌ای معمولا قادر به انجام چنین تشخیصی نیست و چرخش را تحت هر شرایطی آغاز می‌کند که این موضوع می‌تواند به ضرر دستگاه تمام شود.

از طرف دیگر ماشین‌های لباسشویی بدون تسمه نیز معایب خاص خود را دارند. مثلا اینکه موتور آن‌ها به ضربه و تغییرات ولتاژ حساسیت بالایی دارد. اگر تعادل دستگاه بر هم بخورد عملکرد موتور تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت و بالانس کردن مجدد آن بسیار دشوار خواهد بود. نزدیکی بیش از حد موتور به محفظه نیز می‌تواند مشکل‌آفرین باشد و تعمیر دایرکت درایوها معمولا سخت و ‌پرهزینه‌تر از بلت درایوها است.

0 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
سلام ماشین لباسشویی های دارای تسمه صدای بیشتری نسیت به تسمه دارها هستند اگر صدا برایتان مهم است از ماشین لباسشویی برتینو استفاده کنید من دارم استفاده میکنم و خیلی راضی هستم هیچ صدایی تولید نمیکنه.
قبل توسط (186 امتیاز)
سلام
یک بار دیگه متن را با دقت مطالعه بفرمایید. یه اشکالی داره. من گیج شدم.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 618 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 8.7هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 11.6هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 605 بازدید
...