0 امتیاز
قبل در موبایل و لوازم الکترونیکی توسط (690 امتیاز)

چگونه بفهمیم کابل HDMI قابلیت خواندن محتوای 4K و HDR را دارد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (843 امتیاز)

متاسفانه، راهی وجود ندارد که بتوان با نگاه کردن به کابل متوجه شد که آیا از پس داده‌های عظیم 4K و HDR برمی‌آید یا خیر. حتی اگر روی کابل نوشته باشد High Speed باز هم نمی‌توان کاملا مطمئن بود. یک کابل اچ‌دی‌ام‌آی مادامی که توانایی انتقال محتوای ۱۰۸۰ پیکسل را داشته باشد پرسرعت قلمداد می‌شود؛ اما ممکن است از پس محتوای 4K برنیاید. تنها راه شناسایی کابل مناسب تست کردن آن است.

نکته اینجاست که اگر کابلی کار کند یعنی جواب داده است.

به طور مثال اگر سیگنال 4K یا HDR را از دستگاه پخش Blue-ray با کابلی به تلویزیون منتقل کردید و محتوا به نمایش در آمد، کار تمام است. یعنی این‌گونه نیست که تصور کنید با کابل دیگر ممکن است کیفیت بهتری دریافت کنید. این فناوری به این شکل کار نمی‌کند.

دو حالت برای کار نکردن اچ‌دی‌ام‌آی وجود دارد. حالت معمول‌تر این است که هیچ سیگنالی دریافت نمی‌شود و نمایشگر، خالی یا دارای پرش خواهد بود. در این حالت، بررسی کنید همه‌ی اتصالات به درستی برقرار باشند و همه‌ی تنظیمات درست باشند.

همچنین به یاد داشته باشید که اگر یکی از اجزای نمایش که شامل پلیر، کابل و تلویزیون است محتوای 4K HDR را پشتیبانی نکند، نتیجه نخواهید گرفت.

همچنین، بعضی تلویزیون‌ها چند ورودی اچ‌دی‌ام‌آی دارند که فقط یکی از آن‌ها از 4K پشتیبانی می‌کند. اگر مطمئن شدید که همه‌ی موارد سخت‌افزاری و تنظیمات درست هستند، ممکن است مشکل از کابل باشد.

مشکل دیگری که ممکن است در استفاده از کابل‌های اچ‌دی‌ام‌آی با آن مواجه شوید، نمایش نقطه‌های درخشان است که در این حالت چیزی شبیه برفک را روی نمایشگر خواهید دید. ممکن است حالتی که با آن مواجه می‌شوید در حد برفک تلویزیون‌های قدیمی وخیم باشد یا به درخشش‌های گاه و بی‌گاه پیکسل‌های سفید محدود شود. به هر حال این نشانه‌ای است حاکی از این که باید کابل خود را عوض کنید.

اگر تلویزیون همان رزولوشنی که برای آن ارسال کردید را نشان دهد یعنی مشکلی وجود ندارد. این یعنی مثلا شما 4K HDR ارسال کنید و تلویزیون آن را 4K HDR تشخیص دهد. این بهترین حالت ممکن است و با استفاده از کابل دیگر تصویری واضح‌تر و روشن‌تر و... نخواهید داشت.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 3.0هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 4.9هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 13.8هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 36.3هزار بازدید
...