+1 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (230 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

آیا تخم مرغ باعث افزایش کلسترول خون می شود؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (690 امتیاز)

1- تخم مرغ بر روی احتمال بروز بیماریهای قلبی-عروقی اثری ندارد بلکه باعث کاهش پاسخ های التهابی در بدن می گردد.

2- مصرف تخم مرغ ارتباطی با کلسترول خون ندارد. شواهد اپیدمیولوژیکی حاکی از این است که سرانه مصرف تخم مرغ در فرهنگ های مختلف ارتباطی با میزان بروز بیماریهای قلبی نداشته و حتی در بروز بیماریهای قلبی-عروقی در افرادیکه 1 تخم مرغ در هفته و کسانی که 1 تخم مرغ در روز مصرف می کنند ارتباطی مشاهده نشده است.

3- آنچه که در تولید کلسترول خون در بدن نقش دارد اسیدهای چرب اشباع بویژه نوع ترانس است و نه کلسترول های غذایی و در تخم مرغ تنها یک سوم اسیدهای چرب آن از نوع اشباع بوده و کلسترولی هم که در اثر خوردن تخم مرغ در بدن تولید می شود از نوع HDL (کلسترول خوب) و LDL کم آتروژنیک است که هیچ تغییر معنی داری را در نسبت LDL:HDL ایجاد نمی کند.

4- بدلیل مطالعات متعدد از سالها پیش توسط انجمن بین المللی تخم مرغ و بسیاری از کشورهای مطرح دنیا شعاری برای تشویق جوامع به بازگشت برای مصرف تخم مرغ و بهره برداری کامل از این ماده غذایی کامل و بسیار مفید بدون ترس از کلسترول مطرح کردند که عبارت است از:An egg a day is ok و در ایران هم این شعار توسط ستاد ترویج مصرف تخم مرغ و با تأیید کلیه مراجع ذیصلاح متولی امر چنین ترویج شد:«هر انسان سالم، یک تخم مرغ در روز».

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 319 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 219 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 326 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 901 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 7.9هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 3.9هزار بازدید
...