0 امتیاز
قبل در وسایل نقلیه توسط (458 امتیاز)

خودرو های محور جلو چه ویژگی هایی دارند؟

علت برتری خودروهای محور جلو نسبت به محور عقب چیست؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

خودروهای محور جلو، به دلیل نبود برآمدگی محل اتصال میل‌گاردان به چرخ‌های عقب، فضای بیشتری در ردیف عقب فراهم می‌کردند. علاوه بر این، تولید خودروی محور جلو ارزان‌تر است و نسبت به خودروی محور عقب، وزن کمتری خواهد داشت که البته آسان‌ترین راه برای کاهش مصرف سوخت، کاهش وزن است.

اگرچه خودروهای محور عقب فرمان‌پذیری بهتری ارائه می‌دهند و در مقایسه با خودروهای محور جلو، قابلیت سواری راحت‌تری دارند؛ اما در شرایط آب و هوایی و جاده‌های بارانی، در مقایسه با سیستم محور جلو، خیلی راحت‌تر منحرف می‌شوند که البته به لطف وجود سیستم‌های کنترلی شاسی در خودروهای مدرن و فناوری‌های جدید در ساخت تایرها، احتمال انحراف این نوع خودروها در این شرایط، کمتر شده است. 

در شرایط آب و هوایی نامناسب، خودروهای محور جلو به دلیل قرار دادن وزن بیشتر بر چرخ‌های جلو، عملکرد بسیار بهتری ارائه می‌دهند. در جاده‌های برفی، اصولا کشیدن یک جسم بهتر از هل دادن آن جواب‌گو خواهد بود. همانطور که قبلا ذکر شد، خودروهای محور جلو با هزینه‌ی کمتری تولید می‌شوند؛ چرا که پیشرانه و جعبه‌دنده‌ی آن‌ها در قالب یک واحد در خودرو قرار دارند؛ به دلیل ترکیب قطعات در یک واحد و وزن کمتر، خودروهای محور جلو در مقایسه با خودروهای محور عقب، معمولا سوخت کمتری مصرف می‌کنند.

خودروهای محور عقب، در جاده‌های شیب‌دار عملکرد ضعیف‌تری ارائه می‌دهند. در شرایط مناسب و جاده‌های خشک چسبندگی بسیار مناسبی دارند؛ ولی اگر جاده‌ برفی یا بارانی باشد به‌راحتی سُر می‌خورند. حداقل کاری که می‌توان کرد، استفاده از تایرهای چهارفصل است.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 494 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3.4هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 2.0هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 692 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 634 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 301 بازدید
0 امتیاز
4 پاسخ 1.7هزار بازدید
...