0 امتیاز
قبل در وسایل نقلیه توسط (458 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

در خودروهای دست دوم چگونه می توان از درست بودن کیلومتر ثبت شده در کیلومتر شمار آن مطمئن شد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (843 امتیاز)

1) اگر تعویض کیلومترشمار قانونی و توسط تعمیرکار مجاز انجام شده باشد، در صورت انتقال ندادن کارکرد قبلی به کیلومترشمار جدید، برچسب سرویس انجام شده در خودرو نصب می‌شود. این برچسب معمولا در ناحیه‌ی درب راننده، و در کنار شماره‌ی شناسایی خودرو، قرار داده می‌شود. در این برچسب کارکرد قبلی به همراه تاریخ تعویض کیلومترشمار، ثبت شده است. برای محاسبه‌ی کارکرد کلی خودرو، باید رقم قید شده در این برچسب را با کارکرد فعلی خودرو جمع کرد.

2) بارها در انواع خودروهای دست دوم، دکمه‌هایی در داشبورد دیده شده است که اصلا برای آن خودرو نیستند. شاید این دکمه مستقیماً به کیلومترشمار متصل شده باشد و مانند دکمه‌های روشن/خاموش چراغ خودرو، با یک کلید عمل ثبت مسافت توسط کیلومترشمار را غیرفعال/فعال کند. حتی نمونه‌ی اتصال دکمه‌های واقعی خودرو (مانند سوئیچ تهویه) به کیلومترشمار نیز وجود داشته است. پس حتما در هنگام خرید خودرو تمام دکمه‌ها و عملکرد آن‌ها را بررسی کنید.

3) گاهی اوقات کیلومترشمار دیجیتالی با مشکل روبرو شده و تعویض می‌شود. کیلومترشماری که از کارخانه برای خودرو فرستاده می‌شود، مسلماً صفر است. بنابراین، ثبت ارقام کیلومترشمار قبلی، در کیلومترشمار قبلی، توسط متخصصین انجام می‌شود. این فرآیند از لحاظ فنی پیچیده نیست، اما زمان‌بر است. اگر این‌کار قانونی انجام شود، باید هر دو کیلومترشمار به تعمیرگاه مجاز شرکت فرستاده شوند. در تعمیرگاه، با استفاده از ابزار خاصی به‌صورت دستی، باید کیلومترشمار جدید، تا رقم ثبت شده در کیلومترشمار قبلی، کار کند. بنابراین، با توجه به کارکرد کیلومترشمار قبلی، زمان مورد نیاز برای  کارکرد در کیلومترشمار جدید، مشخص می‌شود. هر دو کیلومترشمار باید به یک تعمیرگاه فرستاده شوند، چرا که کارکرد خودرو نباید تا زمان نصب کیلومترشمار جدید، تغییر کند.

4) بررسی سوابق تعمیر و سرویس آن: هر وقت که خودرو به تعمیرگاه رسمی شرکت برده می‌شود، پس از انجام سرویس، کاکرد خودرو ثبت می‌شود. با مراجعه به اطلاعات سرویس خودرو، کارکرد آن با تاریخ ثبت شده و معمولا مواردی چون تعویض روغن، مشخص می‌شود. اگر اطلاعات ثبت شده درست و مناسب بود، می‌توان به درستی ارقام کیلومترشمار مطمئن بود. ولی اطلاعات سرویس خودرو همیشه در دسترس نیست، یا حتی امکان جعل آن‌ها هم وجود دارد. علاوه بر این، خیلی از مالکان خودروها وجود دارند که سرویس دوره‌ای خودرو را در تعمیرگاه‌های رسمی شرکت انجام نمی‌دهند. بنابراین ممکن است، اصلا هیچ اطلاعات از تعداد سرویس‌های کلی خودرو، ثبت نشده باشد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 474 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 5.1هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 448 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 4.4هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 493 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 905 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 65.2هزار بازدید
0 امتیاز
4 پاسخ 302 بازدید
...