0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (690 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

چه عواملی افراد غیر سیگاری را مبتلا به سرطان ریه می کند؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

1) بعضی افراد برای آشپزی و گرم کردن خانه هایشان از سوخت های جامد مانند چوب و زغال سنگ استفاده کرده یا روی شعله های روباز آشپزی می کنند. این سبک از غذا پختن همراه با سیستم تهویه نامناسب می تواند باعث آلودگی هوا در فضای داخلی خانه شود که در ابتلا به سرطان ریه موثر است. زنان و کودکان در برابر این نوع آلودگی آسب پذیرتر هستند زیرا معمولاً بیشتر از دیگران در معرض و نزدیکی اجاق گازها قرار دارند و نسبت به دیگران مدت زمان بیشتری را در داخل خانه به سر می برند.

2) علاوه بر تفاوت های ژنتیکی بین سرطان ریه در کسانی که سیگار کشیده یا می کشند با افرادی که اصلاً سیگار نکشیده اند، محققان حتی تفاوت های ژنتیکی را در میان خود افراد کشف کرده اند. این تفاوت های ژنتیکی در برخی از موارد ارثی است به همین دلیل بارها دیده شده که سرطان ریه در یک خانواده شایع می شود.

3) بیمارانی که به خاطر درمان دیگر سرطان ها در ناحیه سینه در معرض تشعشع قرار گرفته اند نیز ممکن است به سرطان ریه مبتلا شوند حتی اگر سیگار نکشیده باشند. در واقع بیمارانی که قبلا به دلیل سرطان سینه یا لنفوم هاجکینز تحت درمان تشعشعی قرار گرفته اند ممکن است در آینده به سرطان ریه مبتلا شوند هر چند امکان این اتفاق بسیار کم است.

4) آلودگی ناشی از دود خودروها، نیروگاه های برق، اجاق گازهای سوخت چوبی و دیگر منابع حاوی ذرات ریز نیز می توانند باعث سرطان ریه در افراد شوند.

5) یکی دیگر از علت های سرطان های ریه در افراد غیرسیگاری، سیگار کشیدن غیرمستقیم یا قرار گرفتن در معرض دود سیگار رخ می دهد که به آن سیگار کشیدن انفعالی گفته می شود. این نوع سیگار کشیدن نیز خود به دو شیوه رخ می دهد. یک مورد این که دود بعد از بیرون زدن از دهان و بینی شخص سیگاری به درون ریه های شما برود و دیگر این که شما دود را مستقیما از نوک سیگار فرد سیگاری استشمام نمایید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 1.6هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 328 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 450 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 426 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 625 بازدید
...