0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (230 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

چه نواقصی ممکن است برای مینای دندان بوجود بیاید؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)

کمبودهای تغذیه ای از جمله کمبود ویتامین C، AB و D. کمبود کلسیم و فسفر، بروز عفونت های شدید و عفونت های تب زا، به خصوص در سال اول زندگی، سرخجه جنینی، آسم و نقایص عصبی مثل فلج مغزی، نارس بودن کودک و اشعه درمانی بیش از حد می تواند باعث بروز نقایص مینایی شود.

بوجود آمدن نقاط سفید و لکه ها: دندان هایی که مشکل معدنی شدن دارند، هنگامی که در معرض عوامل آسیب زا قرار می گیرند دچار این عارضه می شوند.

حساسیت دندان: شایعترین عارضه آسیب دیدگی مینای دندان حساس شدن دندانهاست. به خاطر کاهش لایه محافظ، دندانها نسبت به گرما و سرما (مثلا هنگام غذا خوردن یا مسواک زدن یا قرار گرفتن خط لثه در معرض هوا) حساس می شوند.

زرد شدن دندانها: با فرسایش مینا ، دندانها به رنگ زرد دیده می شوند. در واقع در این حالت لایه مینا به قدری نازک شده است که لایه عاج (دنتین) که در زیر آن قرار دارد و زرد رنگ است، دیده می شود.

ترک خوردگی و شکستگی دندانها: با ضعیف شدن لایه مینا ساختار دندانها تجزیه می شود. در نتیجه ترک و شکستگی در آنها بیشتر اتفاق می افتد.

شفاف شدن دندانها: هر چه لایه مینا نازکتر شود، دندان شفاف تر به نظر می رسد. همچنین ممکن است به خاطر از بین رفتن درخشش طبیعی مینا، دندان کدر دیده شود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 323 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 381 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.5هزار بازدید
سوال شده 9 سال قبل در درمان و پزشکی توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 36 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 66 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 141 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 145 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 163 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 837 بازدید
...