0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (230 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

افزایش تعداد دندان چه مشکلات و عوارضی بر روی سلامت دهان و دندان ایجاد می کند؟

چه اقداماتی برای درمان این مشکل انجام می شود؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)

این اختلال در هر دو گروه دندان های شیری و دائمی ایجاد می شود. یکی از حالات شایع آن اصطلاحا «مزیودنس» نام دارد که به رویش دندان اضافه در خط وسط کام بین دندان های پیشین گفته می شود. این اختلال معمولا مشکلات خاصی ایجاد نمی کند.

با این حال در برخی موارد با عوارضی مثل تشکیل کیست اطراف دندانی و به هم خوردن نظم دندان ها همراه است. از این رو، دندانپزشک باید دندان ها را ارزیابی کند. شاید نیاز باشد دندان ها ارتودنسی شوند.

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

گاهی اوقات نگرانی در زمینه رشد دندان های دائمی کودکان برای والدین به وجود خواهد آمد و این موضوع است که دندان های دائمی زودتر از موعود رشد خواهند کرد و در پشت دندان های شیری به رشد خود ادامه خواهند داد در صورتی که دندان های شیری هنوز لق نشده و نیفتاده است. به این مورد (دندان کوسه ایی) گفته خواهد شد.

اگر مشکل دندان کوسه ای ظرف چند هفته حل نشود، مراجعه به دندان پزشک می تواند ایده خوبی باشد. دندان پزشک می تواند با حذف دندان شیری مشکل را در نهایت حل کند. البته اگر دندان دائمی به مرور زمان باعث لق شدن دندان شیری نشود و این مدت حدود دو الی سه هفته به طول می انجامد و بعد از آن می توانید به بهترین دندان پزشک اطفال مراجعه فرمایید و به دور از نگرانی مشکل کودک خود را حل کنید.

روش حل این مشکل به احتمال بسیار زیاد کشیدن دندان شیری است. اگر دندان پزشک دندان های شیری را بکشد، اما همچنان برای رشد دندان های دائمی فضای کافی وجود نداشته باشد و موقعیت فعلی آنها موقعیت نهایی به نظر برسد، دندان پزشک از روشی به نام دیسکینگ برای ایجاد فضا استفاده می کند. در این روش دندان پزشک مقداری از مینای دندان های مجاور را حذف می کند تا برای رشد دندان های دائمی جا باز شود.

بهترین دندانپزشک اطفال در تهران

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 321 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 532 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.5هزار بازدید
سوال شده 9 سال قبل در درمان و پزشکی توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 379 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 9.3هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 34 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 63 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 140 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 142 بازدید
...