0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (1.1هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

در ذخیره عکس ها با فرمت jpg و png چه تفاوت هایی وجود دارد؟

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (458 امتیاز)

از مشهودترین اختلافات بین JPG و PNG سایز فایل است. فرمت JPG همیشه یک فرمت محبوب برای ذخیره عکس‌ها توسط عکاسان و انتشار آن‌ها به صورت آنلاین بوده است. این انتخاب به دلیل آن است که کار فشرده‌شدن عکس‌ها در این فرمت بسیار دقیق انجام گرفته و در عین حال از جزئیات تصویر کاسته نمی‌شود، بنابراین تصاویری زیبا با کم شدن مقدار بسیار کمی از کیفیت آن‌ها هنوز هم شفاف و درخشان بوده و جزئیات را کاملاً نمایش می‌دهند.

با این حال به خاطر الگوریتم فشرده‌سایز مخصوص JPG این فرمت در نمایش کنتراست لبه‌های اجسام کمی مشکل دارد، این مشکل بیشتر در متون، نشانه‌ها و مواردی شبیه به آن مشاهده می‌شود. اگر یک عکس با کیفیت بسیار بالا را زوم کنید نیز می‌بینید که لبه‌ها دارای خطوط تیره مستقیمی هستند که همانند سایه خودنمایی می‌کند. پس از اینکه فایل را چندین بار ذخیره کردید می‌بینید که مشکل کنتراست در لبه‌ها بیشتر شده و حتی بدون زوم کردن هم قابل مشاهده است.

با زوم کردن در عکس PNG میتوانید ببینید که هیچ سایه‌ای در لبه‌های اجسام مشاهده نمی‌شود و در قسمت‌های دارای کنتراست بیشتر موج اضافی وجود ندارد.

 

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

برای کم کردن حجم دو روش کلی داریم. یه روش با افت کیفیت هست و یه روش بدون افت. روش بدون افت مثل اینه که یه فایلی رو زیپ میکنیم. این جوری قبل و بعد از زیپ کردن، فایل اصلی دست نمیخوره.

روش دیگه اینه که یه فیلم یا عکس رو کانورت کنیم و کلاً ساختارش عوض بشه. این روش میتونه به صورت همراه با افت کیفیت انجام بشه. مثلا همین jpg طبق چیزی که در این مقاله خوندم عکس رو پردازش و ساده میکنه که حجم کم بشه:

تفاوت بین فرمت‌های عکس JPG‌ و PNG و غیره چیست؟ آشنایی با ویژگی‌ها و کاربری فرمت‌های عکس

فرمت png عکس رو فشرده میکنه اما بدون افت کیفیت. برای همین تو طراحی سایت و لوگو و کارت ویزیت و این جور کارا استفاده میشه.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 2.2هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 8.4هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 10.2هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2.0هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 369 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 434 بازدید
سوال شده 4 سال قبل در برنامه نویسی توسط Sarsm6 (0 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 439 بازدید
سوال شده 7 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط N.SA (801 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 143 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 457 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 627 بازدید
...