+1 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (458 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

برای اینکه بدن در برابر سرماخوردگی قوی بشود چه غذاهایی مصرف کنیم؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (458 امتیاز)

سوپ مرغ برای سیستم ایمنی مفید است چون خاصیت ضد التهابی ملایمی دارد که در براث استخوان گاو هم پیدا می‌شود. پروتئین موجود در گوشت مرغ، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و شما می‌توانید با افزودن سبزیجاتی چون هویج، کرفس یا اسفناج، فواید آن را چند برابر کنید.

چای با عسل، همراه با سوپ مرغ یک دستورالعمل عالی و اساسی برای مراقبت در برابر سرماخورگی است. افزودن مقداری عسل به فنجان چای‌تان می‌تواند هم خارش گلوی‌تان را تسکین بدهد و هم سیستم ایمنی‌تان را تقویت کند.

سیر، از این جهت بسیار مفید است. سیر با مداخله‌ای که در سیستم ایمنی انجام می‌دهد کمک می‌کند تا در مبارزه با عفونت، خوب عمل کرده و از التهاب نیز کم می‌کند. زنجبیل دارای خاصیت ضد میکروبی، ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و تسکین درد است و توانایی درمان بیماری‌های تنفسی مانند سرفه، عفونت سینه و آسم را دارد!

زردچوبه، گیاهی معروف در پیشگیری از بیماری‌هاست و می‌تواند با تومور مبارزه کند. زردچوبه التیام زخم را تسریع می‌کند و معمولا می‌تواند سرماخوردگی، آنفلوآنزا، سر درد، احتقان، گلو درد و سرفه را درمان کند. فلفل کاین هم می‌تواند احتقان را برطرف کرده و بدن را گرم کند و ضمنا از التهاب بکاهد. پس بهتر است کابیت‌ آشپزخانه‌تان را از این گیاهان و ادویه‌های مفید پُر کنید!

مرکبات سبزیجات برگدار تیره، فلفل دلمه‌ای قرمز، توت فرنگی و کلم فندقی هم منابع عالی ویتامین C هستند. بهتر است به وفور از میوه‌های رنگارنگ و انواع سبزیجات استفاده کنید. با مصرفمیوه‌ها و سبزی‌ها می‌توانید مطمئن باشید که ویتامین C لازم جهت مبارزه با بیماری‌ها را دارید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 458 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 282 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 725 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 393 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 682 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 709 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 262 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 228 بازدید
...