0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (1.3هزار امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن قبل توسط

بهترین راه دم کردن زعفران چگونه است؟

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (50 امتیاز)

طریقه صحیح دم کردن زعفران

بهتر است زعفران را قبل از دم کردن در یک هاون بسابید تا عطر و رنگ آن بهتر و سریع‌تر آزاد شود. بعد از سابیدن زعفران، می‌توانید برای دم کردن آن از آب جوش و یا یخ استفاده نمایید.

دم کردن زعفران با آب جوش: برای دم کردن زعفران با آب جوش کافی است مقدار دلخواه از زعفران سابیده را در ظرفی ریخته و در آن مقداری آب جوش بریزید و حدود۱۰ تا ۱۵ دقیقه به آن استراحت دهید تا رنگ و عطر زعفران آزاد شود.

دم کردن زعفران با یخ: برای دم کردن زعفران با یخ نیز کافی است متناسب با میزان زعفران، چند تکه یخ در ظرف بریزید و صبر کنید تا یخ‌ها در دمای محیط آب شده و عصاره زعفران خارج شود.

زعفران سرگل درکام

0 امتیاز
قبل توسط (690 امتیاز)

برای تهیه و دم‌کردن زعفران ابتدا مقداری از آن را داخل هاونی کوچک با مقداری شکر یا 1 حبه قند بسائید. سپس 1 قاشق چای‌خوری از آن را با نصف فنجان آب‌جوش مخلوط کنید و بگذارید روی بخار آب یا برنج در حال پخت تا دم بکشد و رنگ بیندازد.

نکته‌ها:

1- هرچه آب جوش‌تر باشد و هرچه زعفران بیشتر سائیده شود رنگ بیشتری خواهد داد.
2- استفاده از قند یا کمی شکر برای نرم‌ترشدن و سایییدن بیشتر زعفران است.
3- برای گرفتن رنگ بیشتر از زعفران می‌توانید به اندازه کافی پودر زعفران را در یک ظرف ریخته و چند تکه یخ روی آن قرار دهید و در دمای اتاق بگذارید. با آب‌شدن تدریجی یخ‌ها، رنگ زعفران در آب صفردرجه خارج شده و در آب حل می‌شود. این رنگ هم خوشبوتر و هم خوشرنگ‌تر از روش سنتی آب‌جوش و دم‌کردن است.

قبل توسط (80 امتیاز)
اگ خواستین زعفران بخرید از سایت مصطفوی یا زعفران توکلی بخرین خیلی خوبه
https://tavakolisaffron.com/

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 681 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 427 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 284 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 270 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 276 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 631 بازدید
...