+2 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (1.1هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

چگونه می شود در مکان های عمومی (فرودگاه، هواپیما، رستوران...) از خطر ابتلا به ویروس و میکروب پیشگیری کرد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (892 امتیاز)

فرودگاه و هواپیما: اگر در این فصل از سال می خواهید با هواپیما به مسافرت بروید باید بیشتر مواظب باشید. متاسفانه میکروب های زیادی در فرودگاه و هواپیما وجود دارد. حتی میکروب ها از نقاط دیگر دنیا ممکن است رنج سفر را تحمل کرده و با هواپیما خود ا به شما برسانند تا مریض تان کنند! پس اگر هوس مسافرت با هواپیما به سرتان زد، ضد عفونی کننده را فراموش نکنید.

رستوران ها: رستوران ها از مکان های پر رفت و آمد به حساب می آیند و علاوه بر آن کسی که غذا به شما می دهد شاید عادت نداشته باشد مرتب دست هایش را بشوید، پس سعی کنید ضد عفونی کننده را همیشه به دنبال داشته باشید و البته به رستوران هایی مراجعه کنید که از سطح کیفیت بهداشت شان مطمئن هستید.

مطب پزشکان: هر فرد بالغ در دقیقه تقریبا ۳۰ نقطه را با دست لمس می کند، حالا خودتان حساب کنید در مطب یک دکتر چه خبر است. مجلات، صندلی ها، خودکار ها و هر چه فکرش را بکنید ممکن است آلوده باشد. با این حال برای معاینه باید به مطب یا درمانگاه مراجعه کرد ولی با رعایت نکات احتیاطی.

مهد کودک یا مدرسه: اگر فرزند دارید حتما متوجه شده اید که با شروع مهد کودک یا مدرسه پای سرماخوردگی و آنفولانزا نیز بیشتر از گذشته به خانه باز شده. حتی وقتی فرزند خود را به پارک هم می برید باید مواظب باشید چون سطوح آنجا نیز توسط افراد زیادی لمس شده. از همان ابتدا آموزش را به کودک خود شروع کنید، به او استفاده از ضد عفونی کننده و شستن مرتب دست ها را بیاموزید.

اداره: وسائل کار مانند صفحه کلید ها و گوشی های همراه که ممکن است زیاد در اداره بچرخند در هر چند سانتیمتر خود ۷۵۰۰ باکتری دارند. جالب است بدانید این مقدار در صندلی توالت فرنگی ۵۴۰۰ باکتری می باشد!

مراکز خرید: گاهی باید سری به دستگاه های ATM بزنید. استفاده از این دستگاه ها به اندازه توالت های عمومی می تواند باعث انتقال بیماری شود. متاسفانه دیگر وسائل عمومی که در یک مرکز خرید می توانید پیدا کنید نیز چنین خطری را در خود دارند. پس حتما احتیاط کنید. منظور از احتیاط وسواسی بودن نیست، فقط بعد از استفاده دست خود را به طرف صورت نیاورید و ابتدا آن را با ضدعفونی کننده تمیز کنید.

خانه: اگر از درپوش مسواک استفاده می کنید باید بگویم مسواکی که به دهان می برید به غیر از خمیر دندان حاوی موارد ناخوشایندی است.

اگر در خانه فرش دارید باید بدانید در هر اینچ مربع فرش ۲۰۰٫۰۰۰ باکتری خوابیده است، حتی با وجود استفاده مرتب از جاروبرقی.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
3 پاسخ 391 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 92 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 150 بازدید
+1 امتیاز
4 پاسخ 1.6هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 245 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 836 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 912 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 276 بازدید
...