0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (843 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

سافاری چه قابلیت های بیشتری در مقایسه با کروم و موزیلا دارد که بشود از آن هم استفاده کرد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (843 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

بستن تمام تب ها به جز تب فعال در سافاری:

اگر می خواهید تمام تب های باز شده را به جز تبی که هم اکنون در آن قرار گرفته اید را ببندید اصلا نیازی به بستن تک تک این تب ها به صورت دستی نیست. برای بستن این تب ها تنها کافی است از کلید ترکیبی cmd+option+w استفاده کنید.

می توانید روی متن ها و عکس ها زوم کنید:

با استفاده از تب ها می توانید تمام عناصر موجود در صفحه را به یک باره مشاهده کنید. اگر به دنبال زوم کردن و بزرگتر کردن عناصر موجود در صفحه نظیر متن ها هستید، با گزینه های  Tab وOption قادر خواهید بود که روی متن و پنجره های باز شده زوم کنید.

در سافاری تب ها را می توان بطور متفاوت نمایش داد:

در صورتی که تب های زیادی مقابل شما است و می خواهید تب دلخواه خود را از میان این صفحات انتخاب کنید، سافاری قابلیت متنوعی را برای مشاهده تمام تب ها به صورت همزمان ایجاد کرده است.  از طریق دکمه تولبار Show All Tabs می توانید نمایش تب ها را به نحوی تنظیم کنید که از هر تب تصاویر بندانگشتی مطابق با شکل زیر نشان داده شود.

حالت Reader در سافاری:

اگر از مشاهده صفحه نمایش کامپیوتر یا موبایل خود خسته شدید، با استفاده از این قابلیت در سافاری می توانید به مطالب گوش کنید و از خواندن آن ها بی نیاز شوید. این حالت در سافاری Reader نام دارد. برای فعال سازی این قابلیت از مسیر View > Show Reader استفاده کنید.
وقتی که این حالت در مرورگر شما فعال شده باشد، برای خواندن متن هر صفحه تنها کافی است از مسیر Edit > Speech > Start Speaking اقدام کنید تا مطالعه متن آغاز شود. برای متوقف کردن آن نیز از مسیر  Edit > Speech > Stop Speaking استفاده نمایید.

پاک کردن تاریخچه بدون از دست دادن دیتا در سایت ها:
در سافاری می توانید تاریخچه را بدون حذف دیتا سایت ها پاک کنید. برای این کار از روش زیر اقدام کنید: منو History را باز کنید و از لیست باز شده گزینه آخر یعنی Clear History را انتخاب کنید. با این کار دیتا مربوط به سایت به دلخواه شما حفاظت میشود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
9 پاسخ 192هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.6هزار بازدید
+2 امتیاز
2 پاسخ 380 بازدید
...