+1 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (10 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

من رشته نرم افزار بودم و دوره کامل سی شارپ و asp رو چند سال پیش گذروندم، اما به علت کارنکردن فراموش کردم،الان مدتیه پیگیر یادگیری برنامه نویسی اندروید هستم و مباحث اولیه رو خوندم و فیلم های آموزشی ابتدایی رو دیدم، سوالم این هست که آیا برنامه نویسی اندروید هم شاخه های مختلف داره؟  روی چه موضوعاتی تمرکز کنم؟ با این موارد زیاد برخورد کردم در جستجوهایی که داشتم

 retrofit ، rx java ،agile،Unit tests، REST ful web service ، متریال دیزاین ،Firebase, Dagger 2

سوالم این هست  ترتیب یادگیری اینها چگونه است؟ از کجا شروع کنم و به کجا برسم؟ اگر لینک مفیدی باشه که شاخه های مختلف رو نشون بده هم ممنون میشم.

4 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (37 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

به نظرم بهتره ابتدا شروع به انجام تمرین و پیاده سازی پروژه های کوچیک کنید. در حین پیاده سازی در صورتی که به مانع یا سوالی برخورد کردید، سوال بپرسید. در مسیر برطرف کردن نیازها و مسایل پروژه، به تدریج با مفاهیم و تکنولوژی هایی که اشاره کردید، آشنا خواهید شد.

موفق باشید

قبل توسط (10 امتیاز)
ممنون از پاسختون اما به دنبال جواب مشخص تر و نقشه راهی بودم، اینجور توصیه های کلی نمیخواستم  برای همین تاکید کردم که سوالم چی بوده.
قبل توسط (37 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
مواردی که شما لیست کردید، از یک جنس نیستند که تقدم و تاخر داشته باشند! مثلا Agile با Unit tests با متریال دیزاین با REST ful web service از جنس های متفاوتند و هیچ ارتباطی با هم ندارند... به نظرم در این سطحی که هستید می تونید با متریال دیزاین و هر تکنولوژی مرتبط با UI شروع کنید.
0 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

اگر بدنبال یک نسخه مشخص هستید که شما رو برنامه نویس اندروید بکنه نمی گم نیست ولی حداقل تا جایی که من دیدم برنامه نویسای حرفه آدم های خودساخته ای هستند که شاید در ابتدا خط گرفته باشن ولی بعد با مطالعه و پروژه های عملی با تجربه و حرفه ای شده اند.

پیشنهاد من شروع با مستندات گوگل هستش و بعد برای یادگیری ابزار ها و لایبرری های جانبی مثل retrofit یا rx java و ...مطالعه کتاب و sample code است. البته حتما برای خودتون پروژه های تستی تعریف کنید و بصورت جدی سعی کنید به خروجی برسونیدش و حتی به اعضای خانواده و دوستان بدین که استفاده کنند تا بصورت عملی هم با مسائل درگیر بشین.

0 امتیاز
قبل توسط (15 امتیاز)

خب اینکه مسلمه اندروید الان بازار کار خیلی خوبی داره چون همه چیز داره به سمت موبایل ها پیش میرن. بهتون آموزش ساخت اپلیکیشن با اندروید استودیو رو پیشنهاد می کنم. 

0 امتیاز
قبل توسط (40 امتیاز)

شروع برنامه نویسی اندروید چگونه است؟ این مطلب رو حتما تا آخر بخونید دوست عزیز راهنمای خوبیه

سوالات مشابه

0 امتیاز
4 پاسخ 885 بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 560 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 737 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 327 بازدید
...