+1 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (982 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

چه مواد غذایی در دوران بارداری برای جلوگیری از بیماری زردی در نوزادان موثر هستند؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (982 امتیاز)

علل عمده بروز زردی چیست؟

همان طور که از اسم این بیماری پیداست؛ زردی نوزادان، خودش، یک بیماری نیست! بلکه نشانه و علامتی است که می تواند نشانگر یک حالت طبیعی – در اکثر موارد – و یا یک بیماری باشد. زرد شدن پوست، به دلیل رسوب مادّه ای به نام «بیلی روبین» در پوست اتّفاق می افتد. این مادّه به زبان ساده از محصولاتی است که پس از شکسته شدن گلبول های قرمز پیر و فرسوده و تجزیه آنها توسّط بدن به وجود می آید. بنابراین یک مادّه دفعی است که بیرون ریختن آن از بدن برعهده کبد است. کبد، این مادّه را بیشتر از طریق صفرا دفع می کند و به همین جهت هم هست که صفرا زرد رنگ است.

1- عدم تطابق گروه خونی مادر و نوزاد(مادر هایی با ار-هاش منفی که نوزادان ار-هاش مثبت دارن، حتی با وجود زدن آمپول رگام یا مادران گروه خونی او که نوزادانی با گروه خونی متفاوت دارن)
2- زردی معمول نوزادی که به دلیل کامل نشدن آنزیم های کبدی برای دفع بیلی روبین هست و با زیاد شیر دادن به بچه حل میشه (البته اگه خیلی بالا بره در این مورد هم فوتوتراپی لازمه)
3- زردی شیر مادر که بچه هر چی شیر می خوره زردی بالاتر میره. معمولا ً برای 48ساعت شیر مادر قطع میشه و بجه شیر خشک می خوره. بعد از اون باوجود خوردن شیر مادر دیگه زردی خیلی بالا نمیره و با بزرگتر شدن نوزاد از بین میره.
4- زردی هایی که به دلیل عفونت ادراری نوزاد هست.
5- زردی به دلیل هایپوتیروییدی یا کم کاری تیرویید که این هم با گرفتن داروهای مخصوص کم کاری تیرویید حل میشه.

تا به امروز در پزشکی هیچ خوراکی معرفی نشده است تا بتواند از زردی گرفتن نوزاد پیشگیری کند آن هم در مرحله بارداری.

در دوره بارداری راهی برای جلوگیری وجود ندارد. تغذیه مادر هم بعد از زایمان تاثیری بر زردی نوزاد ندارد و پرهیز غذایی خاصی برای این مشکل وجود ندارد

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 340 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 502 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 347 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.0هزار بازدید
...