0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (230 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

کامپوزیت دندانی در چه صورت لازم است؟

در مواقعی که نمی توان از کامپوزیت دندانی استفاده کرد چه راه دیگری وجود دارد؟

4 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (20 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

کامپوزیت ونیر لایه ای است از مواد هم رنگ دندان که توسط دندانپزشک ساخته و تهیه می شود که رنگ توسط بیمار انتخاب می شود.

این درمان زیبایی برای بیمارانی که می خواهند از درمان موضعی، زیبایی دندان ها، تغییر رنگ دندان های اصلی یا هر مشکل دیگر بر روی دندان ها می توانند از این درمان استفاده کنند.

نکته ی مهمی که در کامپوزیت ونیر وجود دارد این است که کاملا بیضرر است. این درمان می تواند به راحتی لبخندی زیبا برای شما به ارمغان بیاورد. امروزه با پیشرفت علم در زمینه دندانپزشکی شاهد این بوده ایم که در این دو دهه هر روز مواد جدید و با کیفیت تری  به برای ترمیم و زیبایی در دسترس دندانپزشکان بوده است. با استفاده از کامپوزیت ونیر می توانید یکی از بهترین لبخند های زندگی را تجربه کنید.

کامپوزیت ونیر را می توان اینگونه تعریف کرد، کامپوزیت از ترکیب چند مواد که بر اثر ترکیبات شیمیای ذره ای به نام فیلر که استحکام بالا دارد درست می شود. در واقع کامپوزیت ونیر یک ترکیب خمیری است که بر اثر تابش نور یووی در طول موج خاص سفت و سخت می شود. بعد این که کاموپوزیت سفت شد به وسیله پولیش به آن فرم و شکل مناسب می دهند و این شکل و فرم بستگی به سلقه ی بیمار دارد که بخواهد به شکلی در بیاید.

بعضی از بیماران کامپوزیت را فقط برای پر کردن دندان های خالی می دانند که این شایع درست نیست البته برای پر کردن دندان ها هم استفاده می شود، در واقع از کامپوزیت برای پر کردن توسط تابش نور یووی استفاده می شود.

مواد کامپوزیت زیبایی با مواد کامپوزیت پر کردنی متفاوت است، مواد کامپوزتی زیبایی بسیار تعداد محدودی دارند. به طور کلی هر کامپوزیتی مستحکم است و سفید، برای درمان های زیبایی استفاده نمی گردد.

کامپوزیت ونیر لایه ای است از مواد هم رنگ دندان که توسط دندانپزشک ساخته و تهیه می شود که رنگ توسط بیمار انتخاب می شود. دو نوع کامپوزیت وجود دارد ونیر Direct یا مستقیم ونیر Indirect یا غیر مستقیم. ونیرهای مستقیم را در یک جلسه با ترکیب کردن کامپوزیت ونیر می توان استفاده کرد. زمانی که بخواهید تعداد کمی از دندان هایتان را ونیر کنید از روش ونیر غیر مستقیم استفاده می شود.

این روش زمان زیادی می برد و تماماً به هنر و تکنیک دندانپزشک بر می گردد. این درمان زمانی کاربرد دارد که رنگ دندان ها تغیر کرده باشد یا بیماری هایی از قبیل دیاسیتی، هیپوپلازی دندانهای دچار تغییر رنگ تتراسایکلین یا تغییر رنگ خاکستری – آبی، لکه های سفید رنگ و موضعی white spot داشته باشید. دندان ها بصورت تک تک و مرحله به مرحله باید ونیر گردد.

در ابتدا دندان ها توسط دندانپزشک با دستگاه های مخصوص خشک و تمیز می گردد. بعد از اینکه دندان ها خشک و تمیز گردید پزشک شروع به کار می کند و دندان ها را از هم تفکیک می کند سپس با استفاده از موادی که دستیار دندانپزشک از قبل آمده کرده است بر رو دندان ها می مالد بعد از تمام شدن این مرحله با استفاده از اشعه یووی آن را سفت و سخت می کند، بعد از پایان این مرحله، همین روش را برای دندان های بعدی پیاده سازی می کند تا تمام دندان های مورد نظر بیمار کامپوزیت شود و در آخر شروع به پولیش زدن کامپوزیت می کند تا دندان ها شکل بگیرد.

0 امتیاز
قبل توسط (690 امتیاز)

کامپوزیت دندانی نوعی مواد خمیر مانند که برای ترمیم پوسیدگی های دندانی از آن استفاده می شود. نوع ونییر به کامپوزیت زیبایی می گویند که امروزه باب شده است.

در مواقعی که می خواهند پوسیدگی دندان را بردارند و یا خواهند دندان را ترمیم بکنند از کامپوزیت استفاده می شود و یا برای انجام کارزیبایی از آن بهره می برند.

در مواردی که فرد مورد نظر صلاحیت انجام کار کامپوزیت دندانی را ندارد با توجه به اکلوژن (قرار گرفتن دو فک و دندان ها بر روی هم) برای شخص مورد نظر ارتودنسی پیشنهاد می شود.

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

به گفته دکتر فرزانه فرخ نژاد بهترین متخصص کامپوزیت دندان در تهران ،  کامپوزیت  نوعی روش درمان زیبایی است و در وهله اول مخصوص افرادی است که می خواهند عیوب ظاهری دندان هایشان را برطرف کنند. بنابراین کامپوزیت دندان یکی از کارآمد ترین روش ها برای افرادی است که در پی اصلاح، ترمیم و بازسازی و نوسازی طرح لبخند خود هستند.

در ادامه این مطلب به طور دقیق تر به این موضوع پرداخته می شود که کامپوزیت برای چی کسانی  مورد استفاده قرار بگیرد، یا چه کسانی نمی توانند کامپوزیت دندان را انجم دهند.

به طور کلی تمام افرادی که با شکل ظاهری دندان های خود مشکل دارند می توانند این درمان زیبایی را انجام دهند.اما اگر ویژگی های زیر را دارید می توانید به کامپوزیت دندان به عنوان یک گزینه فکر کنید:

    افراد دارای دندان های شکسته یا ترک خورده
    افراد جوانی که دندان های نه چندان زیبا دارند
    وجود فاصله بیش از حد در بین دندان ها
    دندان های خیلی زرد و بد رنگ در حالتی که بلیچینگ پاسخگو نباشد
    عدم تناسب و ناهماهنگی در دندان ها شامل اندازه و فرم دندان ها
    نیاز بیمار به اصلاح طرح لبخند
    اصلاح کجی دندان ها

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

برای مطالعه بهترین سایت خرید کامپوزیت زیبایی دندان این صفحه را دنبال کنید .

سوالات مشابه

+1 امتیاز
2 پاسخ 139 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.2هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 173 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 42 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 31 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 63 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 137 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 155 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 830 بازدید
0 امتیاز
5 پاسخ 490 بازدید
...