+1 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (982 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

کراکر گندمی چیست  و چه خواصی دارد؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (982 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

کراکر نوعی فرآورده آردی متخلخل و ترد پخته شده نمکی است که بیشتر از خمیر تخمیری حاصل می‌‌شود. در مواردی که از خمیر غیر تخمیری تهیه شود، به‌جای مخمر از مواد افزودنی مجاز استفاده می‌‌گردد.

و نوعی نان است که با استفاده از آرد گندم تهیه می‌شود. معمولا برای تهیه کراکر گندم خوشمزه، موادی مانند نمک، سبزیجات معطر، بذر کتان و یا پنیر را به خمیر این نان اضافه کرده و یا قبل از قراردادن کراکرها داخل فر، ترکیبی از این مواد را روی آن‌ها می‌پاشند. 
انواع کراکر در طعم‌ها و اندازه‌های مختلف و با برندهای متنوع در بازار موجودند و در واقع مصرف این کراکرها، راهی مناسب برای گنجاندن غلات مفید در سبد غذایی خانواده‌هاست.
کراکر گندم ساده را می‌توان هم به صورت خالی و هم همراه با انواع خوراکی‌های دیگر مانند عسل، مربا، کره، کره بادام زمینی و یا حتی انواع دیپ، پنیر و یا تکه‌های گوشت میل نمود.
شکل قدیمی‌تر و یا بهتر بگوییم، نوع باستانی کراکر را می‌توان در نان‌های مسطحی مانند نان لواش، نان پیتا، نان فطیر و یا انواع نان‌های ترد جستجو کرد. همچنین نوعی نان آسیایی به نام پاپادوم و سنبی نیز در گذشته طبخ می‌شدند که بی شباهت به کراکر گندم امروزی نیستند.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 643 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.4هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 723 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 4.3هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در گوناگون توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 51 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط masi76kiya (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 227 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 304 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 298 بازدید
...