0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (1.3هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

علت اصلی کم پشت شدن موهای ابرو و ریزش موهای ابرو چیست؟

راه درمان کم پشتی و ریزش های زیاد موهای ابرو و مژه چیست؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (458 امتیاز)

عللی که در ریزش موهای سر موثر است می‌تواند موجب ریزش موهای ابرو و مژه هم بشود. از طرف دیگر، زمانی مشکل ریزش موها برطرف می‌شود که علت اصلی ایجادکننده مشکل رفع شده باشد. به همین دلیل هم اولین قدم برای حل مساله، شناخت عامل اصلی ریزش موها و برطرف کردن آن است.

بیماری آلوپسی‌آره‌آتا یا ریزش موی سکه‌ای یکی از مهم‌ترین علل ریزش موهای ابرو و مژه به حساب می‌آید. در این بیماری که ممکن است به طور ناگهانی پیش بیاید، فرد به صورت تکه‌ای دچار ریزش موهای ناحیه ابرو و مژه نیز می‌شود و این مشکل ممکن است همراه با ریزش موی سکه‌ای در ناحیه سر رخ دهد یا فقط در ابروها و مژه‌ها نمایان شود.‌ علاوه بر این، کسانی که خیلی زیاد و به طور مداوم با موچین ابروهای‌شان را دست‌کاری می‌کنند، ممکن است دچار این وضع شوند.

استرس، تغذیه نامناسب، بیماری‌ها و مشکلات داخلی مانند کم‌خونی‌ها و اختلالات تیروئید نیز می‌تواند یکی از عوامل ریزش موها باشد. تمام مواردی که به طور کلی باعث ریزش موی سر می‌شود، در ریزش موهای ناحیه ابرو و مژه هم موثر است و به همین دلیل نمی‌توان این موارد را به طور مشخص از یکدیگر جدا کرد.‌‌ استفاده زیاد از لوازم آرایشی در ناحیه دور چشم و مژه‌ها می‌تواند در درازمدت به موهای مژه آسیب بزند.

درمان:

اولین قدم برای رفع مشکل ریزش موهای ابرو و مژه، درمان و برطرف کردن علت ایجاد‌کننده مشکل است. البته در صورتی‌که مشکل قابل درمان باشد، موهای ریخته شده تا حد زیادی قابل بازگشت خواهد بود، اما وقتی که آسیبی در این نواحی وجود داشته باشد مانند زخم‌ها، سوختگی‌ها و مواردی از این دست، ممکن است موهایی که از دست رفته دیگر باز نگردد، اما کسانی که به دلایل دیگری مانند کم‌خونی، اختلالات تیروئید و تغذیه نامناسب دچار ریزش موی ابرو و مژه شده‌اند می‌توانند با رفع علت اصلی، مشکل را درمان کنند و موهای‌شان را به وضع قبل برگردانند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 162 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 244 بازدید
–1 امتیاز
0 پاسخ 610 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 561 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 176 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 725 بازدید
...