+1 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (1.0هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

سبزیجات را با چه روشی برای مدت زمان طولانی نگهداری کنیم؟

کلم بروکلی، کاهو، کرفس، پیازچه، گوجه فرنگی و قارچ را نیز چگونه برای مدت طولانی نگهداری کنیم؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.0هزار امتیاز)

برای اینکه بتوانید سبزیجات خود را برای مدت طولانی تری تازه نگهدارید، بهتر است ساقه آن ها را درون یک ظرف آب گذاشته و روی برگ هایشان را نیز با کیسه پلاستیکی بپوشانید. همچنین توجه داشته باشید که آن ها باید در یک مکان خنک قرار داشته باشند.

قارچ: این روش برای قارچ های جوان و تازه مفیدتر است. آن را بشوئید و آبکش کنید تا آب جذب گوشت آن شود. یا می توانید آن را درون محلول آب نمک بریزید تا آلودگی هایش گرفته شود. قارچ ها را پس از شست‌وشو روی یک دستمال حوله ای بچینید و قسمت های سیاه و خراب شده را جدا کنید. پس از اینکه کاملا خشک شدند، آن را درون کیسه کاغذی، جعبه چوبی یا کاسه ای که یک لایه دستمال کاغذی درون آن است گذاشته و در یخچال قرار دهید.

گوجه فرنگی: گوجه فرنگی های کال را به صورتی که ساقه های آن ها رو به پائین باشد در یک کیسه کاغذی یا یک جعبه گذاشته و در یک مکان خنک قرار دهید تا قرمز شوند. گوجه فرنگی های رسیده باید در دمای اتاق و به صورتی که ساقه های آن ها رو به بالا هستند، نگهداری شوند. ترجیحا آن را طوری بچینید که با هم تماس نداشته باشند.

بهترین روش برای نگهداری پیازچه در فریزر این است که ابتدا آن ها را برش دهید. سپس کمی خشک کنید. بعد درون بطری پلاستیکی بریزید و در آخر در فریزر بگذارید. اگر این کار را درست انجام دهید، می توانید این گیاه بهاری را تا زمستان تازه حفظ کنید.

این ترفند بسیار آسان است: کلم بروکلی، کرفس یا کاهو را در یک لایه ورقه آلومینیومی نازک بچیپید. به این ترتیب، می توانید آن ها را ۲ تا ۳ هفته سالم و تازه نگه دارید.

 

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 181 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 708 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 653 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 4.3هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 381 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 494 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 233 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 266 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 367 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 834 بازدید
...