0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (458 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

در رژیم غذایی ژاپنی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

چه غذاهایی برای کاهش وزن در لیست غذاهای ژاپنی وجود دارد؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (458 امتیاز)

1. نخستین نکته اینکه ژاپنی‌ها همیشه خوراکی‌های سالم و در سهم‌های کوچک غذا می‌خورند. درواقع، تغذیه آنها برمبنای کیفیت است، نه کمیت؛ به این معنا که نه غذای آماده می‌خورند، نه خوراکی را در مایکروویو گرم می‌کنند، نه آرد تصفیه‌شده، نه خوراکی‌های چرب و.... فقط مواد غذایی تازه و طبیعی مصرف می‌کنند.

2. جنبه حائزاهمیت دیگر شیوه غذا خوردن است. ژاپنی‌ها آرام و با لذت غذا می‌خورند. هر لقمه را بدون عجله کاملا می‌جوند و مزه می‌کنند و بیشترین لذت را از طعم آن می‌برند. هرگز با نفرت و دلسردی سراغ آشپزی و صرف غذا نمی‌روند و با تزئینات جالب غذاها جلوه بصری بی‌نظیری خلق می‌کنند. برای آنها سیر شدن چشم بسیار مهم‌تر از سیر شدن معده است.

3. ژاپنی‌ها لبنیات مصرف نمی‌کنند و نان و گوشت نیز در برنامه آنها چندان جایی ندارد. مردم این کشور برنج، سبزیجات و ماهی را ترجیح می‌دهند. میوه‌های تازه هم در حد متوسط در رژیم غذایی‌شان گنجانده می‌شود.

4. مهم‌ترین وعده غذایی برای ژاپنی‌ها صبحانه است و روز خود را با غذاهای بسیار متنوع شامل سبزیجات، برنج، سوپ و تخم‌مرغ آغاز می‌کنند و نوشیدنی حتمی آنها چای سبز است.

- برنج: خوراکی اصلی است که البته برنج قهوه‌ای بر برنج سفید برتری دارد.

- خمیرها: انواع غذاهای تهیه‌شده از خمیرهای نازک (نودل) مانند سوبا، سومن، رامن و... بسیار مورد علاقه ژاپنی‌هاست که از ‌گونه‌های مختلف گندم تهیه شده، بسیار سالم هستند و تقریبا کربوهیدرات یا قند ندارند. بسیاری از این غذاها برای بیماران مبتلا به سلیاک توصیه می‌شوند.

- میوه‌ها: سیب قرمز فوجی، خرمالو و پرتقال ماندارین میوه‌های محبوب ژاپنی‌هاست.

- ماهی: ماهی ماکرو و آزاد محبوب‌ترین ماهی‌ها میان مردم این کشور هستند.

- سویا، ارزن، توفو (پنیر لوبیا) و...: سرشار از کلسیم و پروتئین و جایگزین لبنیات. همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست، کلسترول را کاهش می‌دهد و از دیابت پیشگیری می‌کند.

- چای سبز: نوشیدنی همیشگی ژاپنی‌هاست.

- سبزیجات: بادمجان، جوانه سویا، لوبیا قرمز، قارچ، کلم، زنجبیل، کدو مسما، سیب‌زمینی، جوانه بامبو، تربچه و جلبک دریایی.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 522 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 56 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 59 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 112 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 604 بازدید
...