0 امتیاز
قبل در ورزش توسط (458 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

عضلات یک خانم با چه روش هایی می تواند حجیم شود؟ هم از نظر تغذیه ای هم تمرینات باشگاهی؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

بلند کردن وزنه باعث حجیم شدن عضلات‌تان نمی‌شود. چرا این گونه است؟ به سادگی؛ چون زنان هورمون تستوسترون به مقداری که منجر به عضله سازی شود، تولید نمی‌کنند. در حالی که میزان این هورمون در مردان ۱۵-۲۰ برابر بیشتر از زنان است و در ضمن اینکه باید چند سال تمرین مقاومتی با وزنه‌های سنگین انجام دهند همراه با تغذیه مناسب تا عضلات‌شان حجیم شود. این زمان در زنان چندین برابر است.

اگر مبتدی هستید و یا تمرینات با وزنه را به تازگی شروع کردید، متوجه پیشرفت بسیار سریع‌تری می‌شوید به نسبت زمانی که چندین ماه مشغول به تمرین کردن هستید.  نگران نباشید چون با چند ست اسکوات و اجرای جلو بازو عضلات‌تان یک مرتبه حجیم نمی‌شود. هرگز این چنین اتفاقی نخواهد افتاد. اگر بعد از ۳-۶ ماه تمرین احساس بزرگ شدن عضلات و حجیم شدن داشتید؛ گمان می‌کنم که یا بخاطر داشتن تغذیه بد یا افزایش چربی در بدن‌تان است، ولی به دلیل افزایش در اندازه عضلات شما نیست.

مشخص است که ناتوانی برای کاهش وزن منجر به نا امیدی و انجام تمرینات خسته کننده می‌شود. به ویژه زمانی که در بخش دیگر بدن خود پیشرفت قابل توجهی را مشاهده می‌کنید.

شاید در مورد موضوع ” کاهش چربی در یک ناحیه” چیزی شنیده باشید، یعنی اینکه می‌توانید به دقت و به طور متمرکز وزن یک ناحیه ویژه در بدن‌تان را کاهش دهید. اگرچه می‌تواید با تمرین کردن بر روی کل بدن و افزایش توده عضلانی فشار قابل توجهی به این نواحی بیاورید. اما باید بدانید اثرات گرفتن رژیم بر روی کل بدن اعمال می‌شود، بنابراین باعث از بین بردن چربی در نقاط مورد نظرتان نمی‌شود. همچنین می‌توانید با انجام تمریناتی که مخصوص این نقاط طراحی شده‌اند و باعث ساخت عضله  می‌شوند، استفاده کنید. فقط هر تبلیغ و یا توصیه‌ای که به شما قول کاهش چربی در نقاط مورد نظر به شکل موضعی می‌دهد را باور نکنید. چون دروغ است.

 

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 75 بازدید
سوال شده 2 سال قبل در ورزش توسط zahrazamanloo (5 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 8.8هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 233 بازدید
سوال شده 2 سال قبل در ورزش توسط mohadese khanboloki_ (5 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 391 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 488 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 435 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 608 بازدید
...