0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (458 امتیاز)

آیا با جراحی می توان آب مروارید را از بین برد؟

تا چه سنی جراحی نتیجه ی مثبت می دهد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.0هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

آب مروارید در شرایطی که پیشرفت نکرده و نرسیده باشد، عمل جراحی آن راحت‌تر است، اما بسیاری از متخصصان چشم تا زمانی که آب مروارید نرسیده و مشکلات ناشی از آن زیاد نباشد، چشم را عمل نمی‌کنند، چون دید فرد را کافی می‌دانند.
علاوه بر این، عمل جراحی عوارض زیادی برای بیمار در پی دارد و تا زمانی که انجام این کار ضروری نباشد، نباید این عمل جراحی را انجام داد. همچنین در شرایطی که آب مروارید بیش از اندازه برسد، چشم دچار آب سیاه می‌شود.
به مرور زمان، کدورت در عدسی چشم بیشتر خواهد شد که چنین مساله‌ای با بزرگ شدن عدسی چشم همراه خواهد بود. با گذشت زمان، عدسی چشم به قدری بزرگ می‌شود که راه خروج مایعات و مواد داخل چشم را می‌بندد که این مساله باعث بالا رفتن فشار داخل چشم می‌شود. به عبارت دیگر بزرگ شدن عدسی می‌تواند فشار شدیدی را به چشم فرد وارد کند. بالا رفتن فشار چشم از حد معینی آب سیاه محسوب می‌شود.
در شرایطی که چشم فرد دچار حمله آب سیاه شود و فشار چشم هم بیش از اندازه بالا برود، احتمال نابینا شدن فرد وجود دارد. اگر چنین مساله‌ای برای چشم به وجود بیاید، باید سریعا و اورژانسی آن را جراحی کرد. جراحی تنها در شرایطی که جان بیمار به خطر بیفتد انجام نمی‌شود که چشم بیمار درچنین شرایطی نابینا خواهد شد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 604 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 423 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.7هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 1.7هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.5هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 502 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 589 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در درمان و پزشکی توسط شاکر (690 امتیاز)
...