0 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (982 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

کوکوپادز(CoCoaPods) چیست و چه کاربردی دارد؟!

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (982 امتیاز)

کوکو پادز ( Cocoapods ) یک سامانه مدیریت کتابخانه ها (Dependency manager) برای پروژه های برنامه نویسی سوئیفت (Swift) و آبجکتیو سی (Objective-C) می باشد.

سامانه مدیریت کتابخانه ها (Dependency manager) ابزاری است که به توسعه دهندگان زبان سوئیفت  و ابجکتیو سی  اپل اجازه می دهد یک نسخه ای خاص از یک کتابخانه ی خارجی را به پروژه مورد نظر اضافه کرده و از قابلیت های آن کتابخانه در پروژه خود بهره ببرند. این ابزار با دارا بودن بیش از ۱۸۰۰۰ کتابخانه می تواند کمک خوبی برای توسعه و بسط دادن پروژه ها به بهترین شکل باشد.

در کوکوپادز به کتابخانه های نرم افزاری پاد (Pod) گفته می شود، کوکو پادز در سیستم اپل دقیقا سامانه ای مانند نیوگت (Nuget) برای برنامه نویسی دات نت (.NET) و ماوین (maven) برای برنامه نویسی اندروید (Android) می باشد.

کوکوپادز توسط روبی ساخته شده است و با Ruby پیشفرض بر روی سیستم عامل OS X قابل نصب است. پیشنهاد سایت سازنده، استفاده از روبی پیشفرض می باشد.

کارتیج (Carthage) هم مانند کوکو پادز یک سامانه مدیریت کتابخانه می باشد که برنامه نویسان سوئیفت و آبجکتیو سی برای ساختن محصولات نرم افزاری خود از آن استفاده می کنند، ولی محبوبیت آن در میان توسعه دهندگان به اندازه کوکوپادز نمی باشد.

نحوه استفاده :

وقتی شما نرم افزار کوکوپادز را در سیستم عامل نصب می کنید، تنها با استفاده از چند دستور ساده می توانید پادز را به پروژه خود اضافه کنید .
پس از اضافه کردن پادز به پروژه خود، فایلی به نام PodFile در پروژه شما اضافه خواهد شد.
برای اضافه کردن یک کتابخانه جدید کافی است اسم آن کتابخانه در مخزن پاد را به این فایل اضافه کنید .
در نهایت با دستور Pod install این کتابخانه به پروژه شما اضافه خواهد شد.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 963 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 349 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 584 بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 650 بازدید
...