0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (982 امتیاز)
چه دلایلی باعث بروز عرق در دست ها می باشد؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (801 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

تعریق کف دست بیشتر زمینه ارثی و ژنتیک دارد و همیشه نارسایی تیروئید، علت بروز آن نیست. یک متخصص بیماریهای غدد در این باره گفت: درصد بسیار کمی از افرادی که دچار تعریق شدید کف دست می شوند دچار اختلالات غده تیروئید هستند. پس همانطور که گفتیم بیماری تعریق کف دست می تواند به علت اختلال هورمونی، پرکاری تیروئید و یا ارثی باشد.

توارثی تعریق کف دست از کودکیش شروع شده، در دوران بلوغ شدت یافته و در جوانی با استرس های این دوران به اوج خود می رسد. این بیماری در برخی مواقع به قدری شدت می یابد که هنگام استرس، قطرات عرق از دست می چکد یا کاغذ زیر دست بیمار به طور کامل خیس می شود. شما اول باید استرس خود را درمان کنید تا بتوانید عرق دستتان را درمان کنید. استرس خود عامل همه بیماری ها است. موارد خفیف بیماری تعریق کف دست با داروهای موضعی و خوراکی قابل کنترل است، اما موارد شدید به درمان های دارویی پاسخ نمی دهد و باید جراحی شود.»

درمان گیاهی عرق کردن کف دست و پا به دستانتان حنا بزنید:

گذشته از روش های سنتی مانند ترکیبات گیاه حنا، سدر یا اسطوخودس استفاده می شد.

جوش شیرین: یک کاسه بزرگ را پر از آب کنید و دو فنجان جوش شیرین را در آن بریزید. هر روز به مدت نیم ساعت دست و پای خود را در آن قرار دهید.

دست و پای خود را با آب گوجه شستشو دهید:

چند لیوان آب گوجه را در یک سطل آب ولرم بریزید. به مدت نیم ساعت، دست و پای خود را درون آن بگذارید و بشویید.

از پودر بچه استفاده کنید

اگر شدت عرق کردن دست و پای شما زیاد نیست، از پودر بچه استفاده کنید.

چای را امتحان کنید

چای سرشار از تانین است که یک ضدعرق طبیعی است. 5 چای کیسه ای را در یک لیوان آب جوش بریزید. بگذارید آب سرد شود و سپس دست و پای خود را به مدت نیم ساعت در آن قرار دهید. این کار پس از چند روز تعریق را کاهش می دهد.

چای مریم گلی بنوشید

هر روز صبح با معده خالی چای مریم گلی بنوشید. البته زیاده روی در نوشیدن این چای، موجب سردرد می شود. چای دارای خاصیت قابضی است که روغن اضافی را خشک می کند و مانع از تعریق می شود.

اگر علاقه ای به نوشیدن چای مریم گلی ندارید، چای سبز بنوشید. چای سبز خواص دیگری نیز دارد که شامل خنثی کردن سم هایی است که موجب بوی بد عرق می شوند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 474 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 307 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 787 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.4هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 451 بازدید
سوال شده 7 سال قبل در درمان و پزشکی توسط engineer (843 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 1.0هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 45 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 442 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در علم و دانش توسط engineer (843 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 736 بازدید
...