0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (1.1هزار امتیاز)

بلیچینگ دندان چیست و در چه مواردی باید انجام شود؟

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (20 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

درمان بلیچینگ یا سفیدکردن دندانها به تخصص و دقت بالایی نیاز دارد و دندانپزشک باید تبحر لازم در این روش داشته باشد. ماده محافظی روی لثه ها گذاشته می شود تا از آسیب پراکسید هیدروژن جلوگیری می گردد. سپس H2O2 روی دندان ها بر حسب غلظت و زمان مورد نظر گذاشته می شود و توسط دستگاه مخصوص اشعه به دندان ها وارد می شود. مواد مورد نظر اکتیو شده و دندان ها ظرف مدت 30 دقیقه سفید می گردند.در واقع سفیدکردن دندانها در یک جلسه و سریع انجام می شود.

سفید کردن رنگ دندان با روشهای شیمیایی، جهت حذف رنگدانه های آلی داخل دندان، اصطلاحاً Bleaching نامیده می شود. سفید کردن دندان (Bleaching) بر حسب این که روی دندانهای زنده (vital) انجام شود یا دندانهای مردن (عصب کشی شده یا (non-vital) و همچنین براساس انجام کار در داخل مطب یا منزل طبقه بندی می گردد.

در اکثر روشهای بلیچینگ، برخی از مشتقات پراکساید هیدروژن (H2O2) در غلظت های مختف و روشهای مختلف به کارگیری استفاده می شوند به نظر می‌رسد چگونگی عمل سفید کردن دندانها با پراکساید هیدروژن برا اثر اکسید شدن رنگدانه های آلی باشد. سفید کردن (Bleaching) عموماً طول عمری 1 تا 3 سال دارد اگر چه عوامل بیشماری در طول ماندگاری این عمل تاثیر گذار می باشد.

0 امتیاز
قبل توسط (193 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

سفید کردن دندانها یا بلیچینگ درمانی است که در آن بد رنگیها و رنگدانه هایی که به مرور زمان باعث تغییر رنگ دندانها شده و حتی بعضی بد رنگیهای ژنتیکی را بر طرف نموده ودندانهایی سفید و زیبا را به شما هدیه میکند.

راههای سفید کردن دندان ها و هزینه ی بلیچینگ دندان
ماده اصلی سفیدکننده دندانها پر اکسید هیدروژن است که باعث اکسید شدن رنگدانه های رسوب کرده بین هرمهای مینایی شده و آنها را از بین میبرد. به مرور زمان این ماده به قسمتهای زیرین مینا در عاج نفوذ میکند سفید کردن دندان ها در خانهو رنگ آن را روشنتر کرده و باعث سفید شدن دندان میشود . دو روش کلی برای سفید کردن دندان ها با بلیچینگ وجود دارد که از نظر مراحل و هزینه ی بلیچینگ دندان متفاوت هستند.

۱. بلیچینگ در خانه (home bleaching): در این روش دندانپزشک شما در یک جلسه از فک بالا و پایین شما قالبگیری
میکند و در جلسه بعد یک جفت تری شفاف به شما تحویل داده میشود. که به اندازه میزان موادی که لازم است روی دندانهای شما بماند تا سفید شود بین دندانها و تری فضا تعبیه شده است. در این جلسه ماده لازم جهت بلیچینگ در خانه به شما داده میشود.

۲. روش سفید کردن دندانها در مطب (office bleaching):سفید کردن دندان ها در مطب
در این روش نیز با استفاده از مواد مخصوص از لثه ها محافظت میشود،
سپس مواد سفید کننده با غلظت بالا بر روی دندانها گذاشته میشود . ماده موثره بعضی از این مواد به صورت شیمیایی فعال میشود، بعضی با نور و بعضی با گرما. و فرق چندانی بین آنها وجود ندارد و هزینه بلیچینگ به این روش با روش بلیچینگ در منزل کمی متفاوت است.

کدام روش سفید کردن دندانها بهتر است ؟
چقدر بلیچینگ دندان موثره؟ اساتید علم زیبایی بر این باورند که بهترین نتایج وقتی حاصل میشود که هر دو این روشها با هم انجام بگیرد. یعنی ابتدا office bleaching و سپس home bleaching. تبعا نتیجه گیری در زمان کمتر در بلیچینگ داخل مطب اتفاق می افتد اما نتایج ماندگارتر در نوع بلیچینگ در خانه حاصل میشود.

با بلیچینگ دندانها چقدر سفیدتر میشوند ؟
این سوالی است که هیچ کس نمیتواند به آن پاسخ قطعی بدهد. ممکن است از یک درجه تا چندین درجه بسته به جنس دندانها و نوع رنگدانه های رسوب کرده بین دندانها متغیر باشد.

بعد از بلیچینگ، دندانها تا چه مدت سفید می مانند ( مراقبتهای بعد از بلیچینگ )
این موضوع هم بستگی به بهداشت دهان فرد و هم رژیم غذایی او دارد. استفاده کمتر از غذاها و نوشیدنیهای رنگدانه دار کمک میکند دندانها به مدت طولانی تری سفید بمانند. ضمنا بلیچینگ درمانی است که باید هر چند وقت یکبار تکرار شود تا رنگ دندانها به صورت دایمی سفید بمانند.

drsepehrian.com

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 137 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 31 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 63 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 139 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 155 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 830 بازدید
0 امتیاز
5 پاسخ 490 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 599 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 5.8هزار بازدید
سوال شده 5 سال قبل در درمان و پزشکی توسط شاکر (690 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 529 بازدید
...