0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (1.1هزار امتیاز)

آیا موادغذایی هستند که بتوان بجای تخم مرغ در غذا از آنها استفاده کرد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (892 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

جایگزین‌هایی برای تخم مرغ در غذاها وجود دارد که می‌توانید با آزمون و خطا مشخص کنید کدامشان برای رِسپی مورد نظر شما مناسب‌تر است.

تخم شربتی یا تخم کتان: وقتی از تخم مرغ به عنوان عاملی جهت چسبندگی یا خمیرمایه استفاده می‌شود، جایگزین کردن ژل تخم شربتی یا بذر کتان ترکیب شده با آب می‌تواند جایگزین خوبی برای تخم مرغ باشد. به ازای هر عدد تخم مرغ می‌توانید یک قاشق غذاخوری تخم شربتی یا دانه کتان را با ۳ قاشق غذاخوری آب ترکیب کنید و ۲۰ دقیقه صبر کرده و سپس آن را به موادتان اضافه کنید. اگر پُف کردن هم برایتان مهم است می‌توانید نصف قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین به موادتان اضافه کنید.

کره آجیل: ۳ قاشق غذاخوری کره آجیل می‌تواند جایگزین یک تخم مرغ شود. روغن موجود در کره آجیل می‌تواند عاملی چسبنده مشابه تخم مرغ باشد.

موز له‌شده یا سس سیب: در برخی از دستورهای تهیه، از تخم مرغ برای تأمین رطوبت استفاده می‌شود. استفاده از پوره‌ی میوه مانند سس سیب یا موز له‌شده هم می‌تواند مانند تخم مرغ، رطوبت مواد را تأمین کند. نصف موز له‌شده (حدود یک‌چهارم فنجان) می‌تواند جایگزین تخم مرغ شود. می‌توانید از موزهای رسیده‌تر استفاده کنید. افزودن یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین هم می‌تواند بافت بهتری به موادتان بدهد. ضمناً با استفاده از موز یا سیب به‌جای تخم مرغ می‌توانید از شکر مصرفی‌تان در تهیه‌ی غذا کم کنید چون این میوه‌ها به‌تنهایی شیرین هستند.

پوره آووکادو: استفاده از آووکادو به جای تخم مرغ، رطوبت و چربی موادتان را تأمین می‌کند. یک‌چهارم فنجان پوره آووکادو می‌تواند جای یک عدد تخم مرغ را بگیرد.

توفوی سیلکن یا ابریشمی: فایده‌ی استفاده از توفوی ابریشمی به عنوان جایگزین تخم مرغ این است که موادتان را کِرمی و مرطوب می‌کند. توفو بابت طعم خنثی‌ای که دارد مشهور است، پس اگر دنبال چیزی هستید که مزه‌ی غذایتان را تغییر ندهد می‌توانید از توفوی ابریشمی استفاده کنید. یک‌چهارم فنجان توفو، جای یک عدد تخم مرغ بزرگ را می‌گیرد.

ماست یا خامه: اگر با لبنیات مشکلی ندارید می‌توانید از ماست یا خامه به عنوان جایگزین تخم مرغ استفاده کنید. یک‌چهارم فنجان ماست، جای یک عدد تخم مرغ را می‌گیرد.

آب: در برخی از دستورهای تهیه‌ی غذا می‌توانید آب را جایگزین تخم مرغ کنید. چند قاشق غذاخوری آب می‌تواند جایگزین ۱ تا ۲ عدد تخم مرغ بشود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 322 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 220 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 13.5هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 635 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 17.7هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 274 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در علم و دانش توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 8.8هزار بازدید
...