0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (230 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

افراد دیابتی برای خوردن میوه و زمان آن باید چه مراقبت هایی انجام دهند؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (690 امتیاز)

هیچ سند و مدرک علمی برای این موضوع برای افراد دیابتی وجود ندارد که نشان دهد خوردن میوه جدای از غذا و با فاصله از آن، گوارش را بهبود می‌دهد. تنها تفاوتی که ممکن است ایجاد شود این است که قند موجود در میوه ممکن است سریع‌تر وارد جریان خون شود و این دقیقا همان چیزی است که فرد دیابتی باید از آن پرهیز کند.
پس فرد دیابتی به جای اینکه میوه را جداگانه مصرف کند، می‌تواند آن را همراه غذا و یا به عنوان اسنک همراه با منبعی از پروتئین، فیبر یا چربی بخورد.
چون پروتئین، فیبر و چربی می‌توانند باعث شوند معده، با سرعت کمتری غذا را وارد روده‌ی کوچک کند.
فایده‌ی این راهکار برای یک دیابتی این است که در یک زمان، مقدار قند کمتری جذب خونش می‌شود و در نتیجه به طور کلی، افزایش بسیار کمتری در قند خون او بوجود خواهد آمد. مثلا مطالعات نشان داده، تنها ۷.۵ گرم فیبر محلول، که در میوه‌ها وجود دارد، می‌تواند افزایش قند خون بعد از غذا را تا ۲۵ درصد کاهش بدهد.
اما این موضوع که بعضی از بیماران دیابتی، مشکلات گوارشی دارند صحیح است. رایج‌ترین مشکل گوارشی برای دیابتی‌ها، گاستروپارسیس است که وقتی معده کُندتر از حد معمول خالی می‌شود یا اصلا خالی نمی‌شود روی می‌دهد. هر چند تغییراتی در روش تغذیه می‌تواند به حل این مشکل کمک کند، اما خوردن میوه با معده‌ی خالی، قطعا یکی از این راهکارها نیست.

 

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

دیابت رو می شه با مصرف یک سری از میوه ها و میوه خشک ها کنترل کرد. در ادامه براتون لینکی از یه مطلب مفید براتون می ذارم، امیدوارم به دردتون بخوره:

https://khpro.org/the-best-dried-fruits-for-diabetics/

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 249 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 328 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 711 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 462 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 371 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.7هزار بازدید
سوال شده 7 سال قبل در درمان و پزشکی توسط سلطانی (1.0هزار امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 7.6هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 4.6هزار بازدید
...