0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (458 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

آغوز شیر مادر چه فوایدی دارد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (458 امتیاز)

ترکیب آغوز در مقایسه با شیری که در هفته های آینده تولید می شود تفاوت دارد. آغوز حاوی شیر زیادی نیست و مقدار پروتئین آن زیاد و چربی کمتری نسبت به شیر هفته های آینده دارد. هم چنین حاوی مقدار زیادی ویتامین A که در چربی حل می شود و نیز کاروتینوئید و ویتامین E است که در حدود سه برابر مقداری است که در شیر معمولی وجود دارد. آغوز از پادتن ها و سلول های محافظ از جریان خون شما غنی است. در پروتئین آغوز، ماده ضد میکروبی به نام ایمونوگلوبولین وجود دارد. 

به دلیل ترکیبات آغوز، باعث می شود که سیستم ایمنی بدن نوزاد کامل شود و او را در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کند. ایمونوگلوبولین موجود در آغوز وارد روده نوزاد شده و همراه با سلول های ماکروفاژ و لنفولیست هایی که در آغوز وجود دارد، باعث حفاظت روده های نوزاد می گردد و از رشد میکروب هایی که وارد روده می شود جلوگیری می کند.
ماده سیاه رنگی در روده های نوزاد در هنگام تولد وجود دارد که مکونیوم نامیده می شود. خوردن آغوز بلافاصله بعد از تولد، سبب دفع آن می گردد. هم چنین باعث رشد میکروب های مفید در روده می شود. به همین جهت به آغوز نام «اولین واکسن» را داده اند.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 166 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 278 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 237 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 276 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 521 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 180 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 301 بازدید
...