0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (690 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

تا چه میزان مواد نگهدارنده می توانند بشدت مضر باشند؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (843 امتیاز)

امروزه به‌طور ارادی مقداری سم وارد بدن افراد می‌شود.
سموم ارادی با خوردن کنسروها، کمپوت‌ها و مواد غذایی بسته‌بندی شده که غالباً مواد نگهدارنده دارند و داروهای شیمیایی که مردم به‌طور بی‌رویه مصرف می‌کنند و فلزاتی که از طریق ظروف غذایی مثل آلومینیم و مس همچنین مواد خوراکی رنگی، سوسیس و کالباس در فست‌فودها، میوه‌های گلخانه‌ای و حتی غیرگلخانه‌ای که هم سم آفت‌کش و هم کودهای شیمیایی دریافت کرده‌اند، وارد بدن می‌شود.

به‌طور طبیعی بدن سموم و فضولات تشکیل‌شده توسط غذا را هم نمی‌تواند به‌طور کامل دفع کند، بسیاری از افراد می‌گویند که "ما روزانه یک عدد خیار می‌خوریم" که سم موجود در آن خیلی زیاد نیست اما خوراکی‌های دیگر مثل انواع شکلات، بیسکوئیت‌ها، فست‌فودها، مواد غذایی بسته‌بندی شده هم هست که به بدن سموم زیادی را وارد می‌کند.
اگرچه گفته می‌شود مواد نگهدارنده یا مواد رنگی در این غذاها در حد مجاز است اما چون بدن نمی‌تواند به‌خوبی سموم را دفع کند، این سموم تجمع یافته و یک اثر هم‌افزایی مخرب در بدن ایجاد می‌کنند که به این اثر تجمعی، کوکتل افکت می‌گویند؛ اثر تجمعی منجر به اختلال در یک یا چند عضو بدن می‌شود و انسان را بیمار می‌کند، از بیماری‌های ساده تا سرطان‌های صعب‌العلاج.

0 امتیاز
قبل توسط (6 امتیاز)

بله نگهدارنده ها از مواد شیمیایی تولید میشوند. شرکت پویش اروین میعان هم در باره این مواد شیمیایی ها مانند تری سدیم سیترات صحبت های زیادی کرده.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 236 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 470 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 603 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 675 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 12 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 336 بازدید
0 امتیاز
4 پاسخ 568 بازدید
...