0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (230 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن قبل توسط

قرص های حشره کش چه خطراتی دارند؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)

یکی از بزرگ‌ترین موارد استعمال ناصحیح و خطرناک حشره‌کش‌ها قرص‌های حشره‌کش است. این قرص‌ها حاوی ماده‌ای هستند که با مختل ‌کردن سیستم اعصاب حشرات باعث مرگ ‌آنها می‌شوند.
قرص‌‌های حشره‌کش، همان‌‌طور که روی اعصاب حشرات اثر می‌‌گذارد، می‌‌تواند به مرور زمان روی اعصاب پاراسمپاتیک انسان هم تاثیر نامطلوب بگذارد. ضمن این‌که پودر یا بخاراتی که از قرص‌های حشره‌کش ساطع می‌شود می‌تواند به ریه افراد بخصوص سالمندان راه یابد و باعث خس‌ خس سینه، تنگی نفس، سرفه‌ شدید یا حمله آسم شود.

نکات ایمنی: معمولا قرص‌های حشره‌کش در دستگاه‌های برقی مخصوصی قرار می‌گیرد و در بسیاری از خانه‌ها و رستوران‌‌ها استفاده می‌‏شود. پرتوهای ماورای بنفش ساطع شده از این وسایل، حاوی مواد گندزدایی هستند که می‌توانند به مرور زمان روی بافت‌‌های بدن انسان تاثیر سوء گذاشته، بیماری‌های پوستی یا انواع سرطان‌ها را ایجاد کنند. در نتیجه دستگاه حشره‌کش را روی فرش یا نزدیک محل خورد و خوراک و اتاق خواب قرار ندهید، ضمن این که آن را در جهتی نگذارید که نور آن به صورت مستقیم به سمت شما بتابد.
در صورتی که دستگاه برقی حشره‌کش روشن است از دست‌زدن به میله‌‌های آن اجتناب کنید و پیش از جا‌به‌جا کردن، آن را خاموش کنید. می‌توانید به جای استفاده مکرر از این دستگاه یا استفاده از انواع حشره‌کش شیمیایی خانگی، با کمک گرفتن از عطاری‌ها در محیط خواب‌تان از گیاهانی استفاده کنید که دور‌کننده حشرات موذی هستند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 1.9هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 219 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 440 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 6.1هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 218 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 223 بازدید
سوال شده 4 سال قبل در ورزش توسط سلطانی (1.1هزار امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 10 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 142 بازدید
...