0 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (982 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

خطای 504 Gateway Timeout چه زمانی مشاهده میشود؟ و چگونه میتوان آن را رفع کرد؟

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (2.4هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

می توان گفت که خطاهایی که با ۵۰۰ و اندی شروع می شوند به نحوی با اعلام اختلالات سرور همراه اند و از نوع می توان به ارورر ۵۰۰ که مربوط به خطاهای معمول در صفحات وب است اشاره کرد و  هنگامی به نمایش در می آید که در تنظیمات وب سایت خطایی وجود داشته باشد اما سرور نمی تواند دقیق تر از این به ما بگوید و یا در خصوص ایراد اطلاعاتی ارائه دهد. همچنین ارور ۵۰۳ ، هنگامی رخ می دهد که سرویس درخواست شده از طرف وبسایت در آن لحظه قابل دسترس نیست.
در مورد خطای ۵۰۴ هم، زمانی رخ می دهد که يكي از سرورهاي وب در زمان مناسب پاسخي را از سرور ديگر دريافت نكرده است لذا بارگزاري صفحه مورد نظر به مشكل برخورد كرده است. اين خطا مي تواند به دليل خاموش بودن يكي از سرور ها و يا عدم كار كردن مطلوب آن دارد.

بوجود آمدن اين خطا بيشتر وقت ها به دليل مشكل در شبكه بندي بين سرورها و يا مشكلي بر روي سرور وب مي باشد و اين بدين معني است كه مشكل در روي كامپيوتر كاربر يا ارتباط اينترنتي او نيست.
هرچند اين مشكل از جانب كاربر زياد قابل حل شدن نيست اما كاربر مي تواند موارد زير را انجام دهد:

1- صفحه وب خود را توسط فشردن كليد F5 و يا دكمه Refresh/Reload بازفراخواني كنيد. خيلي وقت ها يك ارتباط كم سرعت اينترنتي سبب بروز اين خطا مي شود كه با Refresh كردن صفحه مشكل برطرف مي شود.(همچنین می توان از کلید shift+F5 استفاده کرد تا Refresh بدون کش صورت پذیرد.)

2- به دليل اينكه اين خطا ، خطايي مربوط به سرورهاست لذا اين خطا بر روي هريك از كامپيوترهايي كه در تلاش هستند به آن صفحه دسترسي داشته باشند ايجاد خواهد شد لذا اين شانس وجود دارد كه اين خطا به مدير سايت قبلا اعلام شده و مورد تحت بررسي باشد لذا مي تواند بعد از مدتي صفحه مورد نظرتان را بازخواني كنيد.

3- در صورتي كه براي دسترسي به صفحه مورد نظرتان عجله داريد لذا با مدير سايت تماس حاصل نموده و مورد را پيگيري كنيد.

بن‌مایه ها : replicon & اسکریپت & فروم وردپرس فارسی

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 8.9هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3.5هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 291 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 19.2هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 308 بازدید
...