+1 امتیاز
قبل در ورزش توسط (230 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

مدت دویدن در طول روز چقدر باشد، بهتر است؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)

به عقیده دانشمندان روزانه 5 دقیقه دویدن کافیست. نتایج پژوهشی که در Journal of the American College of Cardiology به چاپ رسیده حاکی از آن است که روزانه فقط 5 دقیقه دویدن فواید طولانی مدتی در بدن ایجاد می کند و سلامتی را به طور چشمگیری بهبود می دهد.

دویدن روزانه 5 دقیقه معادل یکبار دویدن به مدت 150 دقیقه در هفته است. نتایج این پژوهش نشان می دهد که دوی کوتاه، اما تند روزانه خطر بیماری های قلبی عروقی را به مدت 45 درصد کاهش می دهد و به این ترتیب نیز خطر مرگ و میر زودهنگام به میزان 30 درصد کاهش پیدا می کند. به گفته متخصصان دویدن روزانه به همراه بهبود رژیم غذایی و تغییر در عادت های غلط روزانه به افزایش طول عمر کمک زیادی می کند.

در نگاه اول به نظر می رسد که دویدن روزانه به مدت 5 دقیقه خیلی ساده است، اما گنجاندن این مدت ورزش در برنامه روزانه نیاز به انجام برخی تغییرات و همچنین احساس مسئولیت و اراده دارد. خریدن کفش ورزشی مناسب، انتخاب محلی مناسب برای دویدن و خالی کردن زمان مشخص برای این کار نیاز به اراده و پشتکار دارد.

اگر برایتان سخت است، با هفته ای یک مرتبه شروع کنید. با خودتان عهد کنید که هر هفته یک بار بدوید. به تدریج این کار را چند روز یکبار و در نهایت به طور روزانه انجام دهید. اگر به تدریج و البته با اراده شروع کنید خیلی زود تبدیل به عادت روزانه تان می شود.

ایجاد تغییر در عادت های روزانه به معنای ایجاد تغییرات بزرگ و دست نیافتنی نیست. کافیست ابتدا تغییرات جزئی ایجاد کرده و تاثیر آن را در زندگی تان دنبال کنید. حتی اگر دو یا سه روز پشت سر هم به مدت 5دقیقه بدوید، تاثیر آن را در زندگی روزمره تان مشاهده کرده و آن را تبدیل به عادت روزانه خواهید کرد.

قبل توسط (159 امتیاز)
شما گفتيد دو يا سه روز روزى پنج دقيقه بدويد ميتونيد نتيجه ش رو تو زندگى روزمره ببينيد،،چه نتايجى داره ميشه بگيد ؟؟ به جاى دويدن ميشه تندروى كرد ؟؟  سايت يا برنامه اى وجود نداره كه بشه با اطلاعاتى كه ميگيره يه رژيم خوب بده يا درصد سلامت جسمى انسان رو بگه؟؟

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 260 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در ورزش توسط ashvan (230 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 377 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 314 بازدید
سوال شده 4 سال قبل در ورزش توسط میشل (892 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 241 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 382 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 496 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 221 بازدید
سوال شده 4 سال قبل در ورزش توسط سلطانی (1.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 77 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 480 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در ورزش توسط mp (7.0هزار امتیاز)
...