+1 امتیاز
قبل در ورزش توسط (230 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

دویدن روزانه چه فوایدی دارد؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)

پیشگیری از انقباض و کوچک شدن مغز: کاهش بافت مغز یکی از تغییرات فیزیکی است که با گذشت زمان و پیر شدن اتفاق می افتد. این مسئله نیز مشکلات زیادی را برای افراد سالمند بخصوص فراموشکاری، مشکلات حافظه و زوال عقل کامل را بوجود می آورد. نتایج پژوهشی که در سال 2011 انجام شده حاکی از آن است که بهبود جریان خون در ناحیه پاها که در نتیجه دویدن ایجاد می شود باعث ارسال اکسیژن و کلوگز بیشتر به بافت های مغزی می شود. در واقع همین تاثیر باعث می شود که حجم بافت مغزی به جای کوچک و منقبض شدن به میزان 2 درصد افزایش پیدا کند. توصیه می شود برای مقابله با مشکلات مغزی در سالمندی از دوران جوانی شروع به دویدن روزانه کنید.

بهبود کارکردهای اجرایی مغز: کارکردهای اجرایی مغز مجموعه ای از کارها مانند سازماندهی، برنامه ریزی، تصمیم گیری و غیره را در بر می گیرد که در قسمت جلویی مغز انجام می گیرند. پژوهش ها ثابت کرده اند که ورزش هایی که باعث گردش خون بهتر می شوند، بخصوص ورزش های هوازی مانند دویدن باعث بهبود فوری کارکرد اجرایی مغز می شود. بنابراین توصیه می شود در مواردی که نیاز به تصمیم گیری مشکل و برنامه ریزی های سخت دارید قبل از هر کاری بدوید.

ایجاد آرامش روحی: با افزایش سرعت زندگی و استرس های روزمره ، از این پس مصرف داروهایی مانند داروهای ضدافسردگی و ضداسترس روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد. این داروها با افزایش میزان سروتونین و نورآدرنالین در مغز عمل می کنند. محققان به این نتیجه رسیده اند که دویدن دقیقا تاثیر همین این داروها را دارد و باعث افزایش تولید ناقل های عصبی مانند سروتونین می شود. دویدن روزانه و منظم باعث کاهش استرس و افزایش آرامش روحی می شود و در این شرایط نیز سلامت روح و جسم به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند.

افزایش اعتماد به نفس: دونده ها اقرار می کنند که سطح استقامت بدنی شان در شرایط مختلف به طور قابل توجهی بهبود یافته است. دویدن، بدن دونده ها را سالم تر کرده و آرامش آنها را بیشتر می کند. این افراد به خوبی می توانند روابط اجتماعی بهتری برقرار کنند و در محیط کاری احساس راحتی بیشتری دارند، چون دویدن باعث کاهش استرس و اضطراب شده و شرایطی را فراهم می آورد تا بهتر بتوانند به وظایف خود عمل کنند و در جمع راحت تر وارد مراوده شوند.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 380 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 317 بازدید
سوال شده 4 سال قبل در ورزش توسط میشل (892 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 243 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 388 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 506 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 223 بازدید
سوال شده 4 سال قبل در ورزش توسط سلطانی (1.1هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 308 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 869 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در ورزش توسط هیوا (458 امتیاز)
...