0 امتیاز
قبل در لوازم خانگی توسط (690 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

موقع خرید دستگاه بخور باید به چه نکاتی توجه کرد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (843 امتیاز)

قبل از خرید دستگاه بخور، باید بدانید که آن را به چه منظور می خواهید تهیه کنید. قیمت دستگاه های بخور با توجه به کارایی آنها متفاوت است. بنابراین قبل از خرید، از پزشک خود سوال کنید که چه نوع از آن برای شما مفید است. پیش از خرید، حتما دستگاه را امتحان کنید.

بعضی از دستگاه های بخور صدای زیادی دارند و آزاردهنده اند. دستگاه بخور را حتما از داروخانه های معتبر بخرید و از استانداردبودن آن مطمئن شوید. جنس دستگاه باید از مواد مناسب و مرغوب باشد بنابراین از خرید دستگاه هایی که از پلاستیک های نامرغوب تهیه شده اند، خودداری کنید.
برخی از رطوبت سازها اتوماتیک و کم مصرف ترند و قابلیت تنظیم میزان بخار و مواد افزودنی را دارند. حتما پیش از خرید، مشخصات دستگاه و چگونگی به کار انداختن آن را از فروشنده بپرسید.

دستگاه های بخور معمولا دو نوع سرد و گرم دارند. از دستگاه های بخور گرم که در تسکین گرفتگی بینی، عفونت های مجاری تنفسی، کاهش شدت درد و سرفه های خشک مفید هستند، معمولاً در هوای سرد استفاده می شود. امکان افزودن مواد ضدعفونی کننده گیاهی و خوشبوکننده به بسیاری از آنها وجود دارد.
این دستگاه ها معایبی هم دارند، مثلا مصرف انرژی برق در آنها بالاست و احتمال سوختگی با بخار داغ یا آب داخل مخزن وجود دارد. اما دستگاه بخور سرد که کم صداتر از نوع گرم عمل می کند و مصرف انرژی برق در آن کمتر است، معمولا در فصل تابستان استفاده می شود. از آنجا که بخار آن سرد است، خطر سوختگی (به خصوص برای خردسالان) ندارد.
از ویژگی های مثبت دستگاه بخور سرد، حذف باکتری ها و ویروس ها (سرماخوردگی و...)، تامین رطوبت محیط بدون افزایش دما، كاهش استرس، احساس طراوت و شادابی و حساسیت نداشتن به نوسانات برق هستند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 316 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 135 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 603 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 458 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 2.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 759 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 471 بازدید
0 امتیاز
5 پاسخ 103 بازدید
...