+1 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (27 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

من در زمینه طراحی سخت افزار کار میکنم و همچنین برنامه نویسی اندروید و ios  نیز انجام دادم و به زبانهای c و java و swift آشنا هستم و سخت افزار هایی را نیز ساختم که به صورت مستقیم در یک شبکه محلی با همدیگر و یا با یک برنامه که روی گوشی نصب میشه ارتباط برقرار میکنند و با هم تبادل اطلاعات دارند اما همانطور که گفتم این شبکه محلی است و حالا میخواهم ارتباط بین این سخت افزارها را از طریق اینترنت برقرار کنم متاسفانه در این زمینه معلومات من کمه frown برداشت من اینه که باید یک سرور داشته باشم که این سخت افزارها به شکل کلاینت به آن متصل شوند و از طریق این سرور با هم ارتباط داشته باشند. حالا سوالات من از دوستان متخصص اینه که:

1-برای برنامه نویسی سمت سرور از کجا باید شروع کنم. 

2- برای این منظور و با توجه به پیش زمینه من از برنامه نویسی استفاده از چه زبانی را پیشنهاد میکنید.

3- اگر دوستان کتابی را در این زمینه میشناسند معرفی کنند اگه به زبان انگلیسی باشه بهتره. 

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

بله شما باید بر روی یک آی پی ولید یا دامنه بر روی اینترنت یک سرویس راه اندازی کنید که با استفاده از آن کلاینت های خود را به یکدیگر متصل کنید. 

با توجه به آشنایی که با زبان برنامه نویسی جاوا دارید و مناسب بودن این زبان برای برنامه نویسی سمت سرور، جاوا گزینه خوبی است. البته برای راه انداری سرویس با جاوا باید سرور اختصاصی بگیرید که هم هزینه بالایی دارد و هم تا حدودی باید لینوکس بلد باشید. 

گزینه ارزانتر و راحتتر php است که اگر لود سرور شما زیاد نیست گزینه خوبی است. 

برای یادگیری جاوا و php در اینترنت سایت های انگلیسی آموزشی خوبی است. برای جاوا توصیه من استفاده از فریم ورک Spring Boot است. 

+2 امتیاز
قبل توسط (195 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

فرقی نمی کنه از چه زبانی برای سمت سرور استفاده میشه . چون همشون اطلاعات رو بایستی از متدهای استانداردی مثل xml یا json متنقل کنی. بنده php و آپاچی سرور رو به خاطر فراگیر بودن و اپن سورس بودن پیشنهاد میدم. asp هم هست ولی من کار نکردم باهاش و نمی تونم دربارش نطری بدم.

اگر میخواید تعداد محدود و با سرعت بالا اطلاعات رد و بدل بشه زبان php سوکت نویسی رو هم در خودش داره ولی اگر تعداد افراد متصل  قراره زیاد بشه کافیه اطلاعات ارسالی برای هر کاربر با آی دی خودش در دیتابیس ذخیره بشه و کاربر دومی که پیام براش ارسال شده هر چند ثانیه چک کنه که پیامی داره یا نه .

اگه بخوام دقیق تر سوالاتتونو هم واب بدم :

جواب 1: از نرم افزارهایی که کامپیوتر شما رو به یک سرور تبدیل می کنند استفاده کنید که نخواید هزینه سرور بدید. مثل ومپ سرور . ایسی php  و لاراگون(پیشنهادی) بعدش جستجو کنید نحوه ارتباط با دیتابیس و گرفتن و نوشتن اطلاعات درphp ...

جواب 2: php

سوالات مشابه

...