0 امتیاز
قبل در تفریح و سرگرمی توسط (1.3هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

فیجت اسپینر چه کارکردی دارد؟

قیمت آنها به چه صورت است؟

آیا در ایجاد سرگرمی وسیله ی مفیدی است؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)

ساده ترین و متداول ترین نوع فیجت اسپینر دارای سه شاخه است که به یک دایره متصل اند و دور همین دایره می چرخند.

اسپینر نسبت به اندازه کوچکش، سنگین است و این را در اولین برخورد با آن متوجه می شوید. اغلب مدل های آن در دایره مرکزی خود یک بلبرینگ دارند که راز چرخش سریع و روان و طولانی این اسباب بازی است. به همین سادگی فیجت اسپینر کوچک در بین انگشتان شما می چرخد.

عامل اعصاب!

بیایید دقیق تر به این اسباب بازی نگاه کنیم. گفتیم که اسم آن فیجت اسپینر است؛ کلمه فیجت (Fidget) به معنی حرکت و عملی عادت گونه است که ممکن است ناشی از عصبی بودن، آشفتگی و خستگی یا مجموع اینها باشد. از جمله فیجت های معمول می توان به تکان دادن خودکار، بازی با قسمتی از لباس مانند دکمه های پیراهن یا تکان دادن پاها اشاره کرد. فیجت ها راهی برای رهایی از استرس و آشفتگی هستند اما اغلب به عنوان عادت های بد شناخته می شوند، مخصوصا در بین کودکان.

اما بر اساس تحقیقات دانشمندان، کودکانی که این حرکات را انجام می دهند نسبت به کودکانی که از این کار منع می شوند، در یادگیری و یادسپاری عملکرد بهتری دارند. تحقیقات علمی نشان داده اند که انجام این حرکات در موارد بسیاری به تمرکز و دوری از استرس افراد کمک می کند، به خصوص کودکانی که اختلال اوتیسم یا ADHD دارند.

فیجت اسپینر هم با هدف کمک به انجام بهتر همین امر ساخته شده است. اما این روزها بیشتر به عنوان سرگرمی و اسباب بازی شناخته می شود تا یک وسیله تمدد اعصاب! جنس آن می تواند پلاستیکی یا یا فلزهایی نظیر برنج و استیل باشد. طرح ها و رنگ های آن هم هر روز بیشتر می شوند، از آرم BMW و مرسدس بنز تا بتمن و مرد عنکبوتی، از اسپینرهای اصطلاحا رم خور که برای تان آهنگ هم پخش می کنند تا مدل های ضد ضربه که بدون ترس از خراب شدنش به در و دیوار می کوبید!

آن قدر تنوع در مدل ها بالاست که اگر از طرفداران این وسیله باشید، قطعا در انتخاب یک و یا حتی چند مدل برای خرید دچار مشکل خواهید شد. هر چه جنس اسپینر مرغوب تر، طرح و رنگش فانتزی تر و میزان چرخش بیشتر باشد قیمت بالاتری خواهد داشت، که بعضی از آنها حدود پنج دقیقه و حتی بیشتر هم می چرخند. تا این لحظه اسپینرهایی با قیمت حدود 200 هزار تومان هم دیده شده است.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 247 بازدید
سوال شده 4 سال قبل در تفریح و سرگرمی توسط sina-z (1.3هزار امتیاز)
+1 امتیاز
0 پاسخ 232 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 412 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در تفریح و سرگرمی توسط engineer (843 امتیاز)
0 امتیاز
3 پاسخ 190 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 120 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 187 بازدید
سوال شده 3 سال قبل در تفریح و سرگرمی توسط novin pendar_8715693 (0 امتیاز)
...