0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (1.3هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

ویتامین d چه خواص و فوایدی دارد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)

1. موثرتر از واکسن آنفلوانزا: محققان عقیده دارند که داروهای ضد ویروسی، تنها هشت درصد ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا را کاهش می دهند؛ در صورتی که ویتامین D این احتمال را به نصف می رساند. روزانه چند دقیقه در معرض نور خورشید بودن، شما را در برابر سرماخوردگی ایمن می کند.

2. ویتامین طول عمر: اگر می خواهید عمر طولانی و بانشاطی داشته باشید، ویتامین D مصرف کنید. افزایش میزان مصرف ویتامین D باعث کاهش مرگ و میر زودرس می شود و به میزان 30 درصد از احتمال گرفتار شدن به بیماری های قلبی – عروقی، دیابت و سرطان کم می کند.

3. در زمستان فراموش نکنید: این ویتامین در اثر اشعه خورشید و از طریق غذا به بدن می رسد. در زمستان که نور خورشید کمتر است، ویتامین D کمتری در بدن تولید می شود. با خوردن مواد غذایی مناسب همچون ماهی و تخم مرغ، در حفظ ویتامین D کوشا باشید.

4. به جنگ افسردگیِ یائسگی بروید: یائسگی، دوره ای از زندگی زنانه است که با تغییرات هورمونی در بدن آنها، علائم مختلفی به وجود می آید. یکی از این علائم افسردگی است. زنانی که تغذیه ای سرشار از ویتامین D دارند و روزانه 400 واحد بین المللی مصرف می کنند، نسبت به زنان دیگر کمتر دچار افسردگی می شوند.

5. کودکان خود را قد بلند کنید: برخورداری از میزان لازم و کافی ویتامین D همراه با عناصری چون روی و کلسیم، در زمان مناسب، می تواند تضمین کننده رشد متعادل و مناسب ارگان های مختلف بدن به ویژه استخوان بندی افراد شود؛ بنابراین ضروری است مصرف مواد لبنی جزء برنامه های تغذیه ای قرار گیرد. با غنی سازی ویتامین D، می توانیم از کوتاهی قد جلوگیری کنیم.

6. ویتامین D و بیماری ام اس: پروتئینی که توسط ویتامین D در بدن فعال می شود، می تواند در ترمیم آسیب های سلول های عصبی و در درمان بیماری ام اس موثر باشد.

7. پوکی استخوان هرگز: برای پیشگیری از ابتلا، از دوران جوانی میزان کافی کلسیم و فسفر به همراه ویتامین D را به مقدار لازم مصرف کنید تا در دوران کهنسالی دچار پوکی استخوان نشوید.

8. تخم کتان مصرف کنید: تخم کتان منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D است. مصرف روزانه یک قاشق چای خوری تخم کتان، منبع خوبی برای تامین ویتامین D مورد نیاز بدن محسوب می شود.

9. مفید و ضروری برای خانم های باردار: خانم های بارداری که کمبود ویتامین D دارند، حواس شان باشد که احتمال مسمومیت بارداری، زایمان سخت و اختلال تنفسی در نوزادان افزایش پیدا می کند.

10. تخم مرغ را کامل مصرف کنید: زرده تخم مرغ نیز غنی از ویتامین D است. به همین دلیل توصیه می شود برای دریافت کامل این ویتامین، زرده و سفیده تخم مرغ را با هم میل کنید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 1.0هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.8هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 628 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 726 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در علم و دانش توسط ترنم (217 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 549 بازدید
...