0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (690 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

رژیم های غذایی با پروتیین بالا چه تاثیرات منفی روی بدن دارد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)

برخی از چالش‌هایی که در رژیم غذایی با پروتئین بالا پیش روی شماست از این قرارند:

۱. اگر شما بیماری کلیوی یا دیابت دارید:

در واقع شواهد بالینی کمی وجود دارند که از این ادعا حمایت می‌کنند که رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا بر کلیه‌ها فشار آورده و باعث عوارض بلند مدت می‌شوند. اما برای آن دسته از افرادی که در حال حاضر بیماری‌هایی مانند بیماری کلیوی یا دیابت دارند که بر قابلیت عملکرد کلیه‌ها تاثیر می‌گذارد، رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا ممکن است انتخاب خوبی برای کاهش وزن نباشند.

۲. گزینه‌های پروتئین خالص را انتخاب کنید:

اگر شما در حال امتحان کردن یک رژیم غذایی با پروتئین بالا هستید، روی انتخاب گزینه‌های پروتئینی خالص مانند لوبیاها، عدس، ماهی، توفو، بوقلمون و مرغ تمرکز کنید. اگر چه این رژیم‌های غذایی معمولا اثر مثبتی در کاهش تری گلیسیرید و بالا بردن سطوح HDL دارند اما تغییر کمی در سطوح LDL وجود دارد و این رژیم‌های غذایی معمولا چربی کل، چربی اشباع و کلسترول بالاتری دارند. آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی همچنین مصرف محدودی از چربی‌های ترانس و چربی‌های اشباع شده را نیز توصیه می‌کند.

۳. گوشت قرمز را کاهش دهید:

علاوه بر اینکه گوشت قرمز، یک استرس زیست محیطی بزرگ است، مصرف گوشت قرمز و گوشت‌های فراوری شده با افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان مرتبط دانسته شده است، بخصوص اگر این گوشت در دماهای بالا پخته شده باشد.

۴. مصرف کلسیم:

سطوح بالاتری از کلسیم دفع شده در ادرار وجود دارد، بنابراین با مصرف حداقل ۳ وعده از مواد غذایی غنی از کلسیم در هر روز، این مقادیر از دست رفته را جبران کنید. همچنین مشخص شده که رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا، جذب کلسیم را افزایش می‌دهند و بنابراین از سلامت استخوان حمایت کرده و تراکم استخوان را در طول کاهش وزن حفظ می‌کنند اما مهم است که اتلاف مواد مغذی ضروری را با مصرف متعادل کنید.

۵. سطوح انرژی:

برخی از مردم، خستگی خفیف تا شدید را گزارش می‌کنند. کربوهیدرات‌ها، آسان هضم‌ترین مواد غذایی برای تولید انرژی برای مغز و بدن شما هستند. اگر احساس خستگی می‌کنید، کربوهیدرات‌های پیچیده‌ی بیشتری به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید، مانند سبزیجات نشاسته‌ای، میوه‌های تازه یا غلات کامل.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 526 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 607 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 612 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 276 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 18.8هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 422 بازدید
...