0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (230 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

روغن جوانه ی گندم چه فوایدی برای موی سر دارد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (690 امتیاز)

1) مقابله با خشکی موها:
چربی های سالم موجود در روغن جوانه گندم مانند اسید لینولئیک و اسید پالمیک، به راحتی جذب پوست سر شده و به مرطوب نگه داشتن موهای خشک کمک می کند. آنتی اکسیدان های موجود در این روغن با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مقابله کرده و اختلال pH را که به خشکی موها منجر می شود کاهش می دهد. ویتامین های  A،D  و E باعث تقویت فیبر موها شده و درخشندگی و رطوبت آنها را حفظ می کند.

2) ممانعت از برق گرفتگی موها:
مالیدن مقدار کمی روغن جوانه گندم روی موها باعث کاهش حالت الکتریسیته موها می شود. بافت این روغن به مرطوب نگه داشتن موها کمک کرده و مانع از بلند شدن آنها در تماس با شال و روسری یا باد و غیره می شود. استفاده اندک از این روغن خطری برای چرب شدن موها ندارد، اما تاثیر مثبت خود را به جا می گذارد.

3) محافظت از پوست سر:
پروتئین ها، ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن جوانه گندم جزو مواد مغذی مورد نیاز پوست سر هستند. این ترکیبات pH طبیعی پوست را تنظیم می کنند و باعث دفع سلول های مرده موجود در سطح پوست سر می شوند.
ماساژ دادن پوست سر با این روغن باعث تحریک جریان خون در این منطقه شده و به اکسیژن رسانی سلول ها و رساندن مواد مغذی به آنها کمک می کند. علاوه بر این روغن جوانه گندم خاصیت ضدباکتریایی و ضدعفونی کنندگی دارد و در نتیجه باعث درمان مشکلاتی مانند شوره و سایر مشکلات باکتریایی و قارچی می شود.

4)مقابله با موخوره:
خشک شدن موها عامل مهمی در ایجاد موخوره است. استفاده از روغن جوانه گندم به واسطه اسیدلینولئیک، ویتامین های ب کمپلکس و ویتامین E باعث ترمیم آسیب فیبرها شده و موخوره را درمان می کند.


 

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 698 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 401 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 458 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 212 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 372 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 416 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 315 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 295 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 421 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 280 بازدید
...