0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (1.3هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

خواص فلفل سیاه چیست؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)

مفید برای روده‌ها: روغن گیاهی فلفل و همچنین دانه‌های آن حاوی مولکولی به نام «پی‌پرین» هستند که روده‌ها را فعال می‌کند به طوری که حرکت آن‌ها را راحت‌تر می‌سازد. در طب سنتی از ترکیب گیاهان دیگر با فلفل سیاه برای درمان اختلال مربوط به روده مانند تنبلی روده استفاده می‌کردند.

خواص گوارشی: فلفل باعث تحریک ترشح آنزیم‌های گوارشی و صفراوی می‌شود. باید بدانید که یک غذای حاوی فلفل سیاه خیلی راحت و سریع هضم و جذب بدن می‌شود و سریع‌تر از روده‌ها عبور می‌کند. هندی‌ها فلفل سیاه را «آتش گوارشی» می‌نامند. در کشور هند فلفل سیاه یکی از ادویه‌های پرمصرف و پرطرفدار است و بعد از آن چینی‌ها دومین مشتری غذاهای تند برای هضم راحت غذا هستند.

ضدعفونی‌کننده: فلفل سیاه درعین‌حال ضدعفونی‌کننده، خلط‌آور و حتی محرک جنسی است. این ادویه پرخاصیت برای مقابله با افسردگی نیز موثر است. به خاطر اینکه باعث افزایش ترشح آندورفین در مغز می‌شود و مانند یک داروی ضدافسردگی طبیعی عمل می‌کند.

منبع آنتی‌اکسیدان‌ها: پی‌پرینی که در برنامه غذایی جذب بدن می‌شود همچنین یک آنتی‌اکسیدان خوب محسوب می‌شود. این خاصیت فلفل سیاه با کلسترول بد خون مقابله کرده و آسیب‌های ناشی از آن را کاهش می‌دهد. فلفل همچنین بیش از اندازه چربی را کاهش می‌دهد.

خواص ضدالتهابی‌: فلفل سیاه با التهاب‌های بدن که موجب مشکلات زیادی می‌شود مقابله می‌کند. در واقع ترکیبات فلفل سیاه را جزو ضدالتهاب‌های طبیعی می‌دانند.

محافظ مغز: پی‌پرین موجود در فلفل سیاه همچنین محافظ نرون‌ها یا همان سلول‌های عصبی است و از آسیب آن‌ها پیشگیری می‌کند. بر اساس نتایج پژوهش‌های مختلف این ترکیبات باعث بهبود حافظه نیز می‌شوند.

همیار لاغری: فلفل سیاه خاصیت تولید حرارت دارد و برای همین باعث افزایش دمای بدن می‌شود. همین مساله هم به لاغری کمک می‌کند. به خاطر اینکه متابولیسم بدن را بالا برده و با چاقی مفرط نیز مقابله می‌کند. اگر رژیم لاغری دارید و یا نمی‌خواهید چاق شوید از این ادویه در برنامه غذایی خود بیشتر استفاده کنید.

مصرف موضعی: از فلفل سیاه همچنین می‌توان به صورت موضعی استفاده کرد. این فلفل حاوی ترکیبی به نام «پی‌پرین» است که به نظر می‌رسد برای مقابله با بیماری ویتیلیگو (نوعی اختلال در رنگدانه‌های پوستی) موثر بوده و همچنین به عنوان ماساژ عضلانی برای آرامش و کاهش درد استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که اسانس فلفل سیاه باعث افزایش تعریق شده و باعث پاک‌سازی و سم‌زدایی بدن می‌شود. به خاطر اینکه تعریق، سموم بدن را از طریق پوست دفع می‌کند.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 796 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در علم و دانش توسط SAMIRA (7.1هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 259 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 423 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 298 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 264 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 297 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 282 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 271 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 269 بازدید
...