0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (892 امتیاز)

چای سبز چه خواص درمانی را داراست؟

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (50 امتیاز)

چای سبز یک نوشیدنی بی‌نظیر است که به علت ترکیباتی که دارد، در پیشگیری و بهبود بسیاری از بیماری‌ها موثر است. از جمله این بیماری‌ها شامل موارد زیر است:

1- چای سبز و دیابت: چای سبز به علت ترکیباتی که دارد، در کاهش هضم و جذب قندها در بدن موثر است، می‌تواند مقاوت به انسولین را در افراد دیابتی کاهش داده و سطح کلسترول خوب در آن‌ها را افزایش دهد.

چای سبز

2- چای سبز و سرطان: چای سبز به علت داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی، در پیشگیری و درمان برخی سرطان‌ها مانند سرطان روده، پروستات، پستان، معده و دهان موثر است.

3- چای سبز و فشارخون: نوشیدن چای سبز در طولانی مدت می‌تواند، سبب کاهش علائم فشارخون بالا و هم‌چنین کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی شود.

4- چای سبز و آلزایمر: مصرف چای سبز به دلیل وجود ترکیبات کاتچین در آن، در کوتاه مدت سبب بهبود عملکرد مغز می‌شود و در سنین بالا از ابتلا به بیماری‌هایی نظیر آلزایمر یا پارکینسون جلوگیری می‌کند.

5- چای سبز و سلامت چشم: کاتچین موجود در چای سبز می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های چشمی نظیر آب سیاه جلوگیری کند.

چای سبز علاوه بر 5 خاصیت گفته شده در بالا، دارای خواص دیگری نیز می‌باشد. مصرف چای سبز در لاغری، بهبود بیماری‌های گوارشی، جلوگیری از پوکی استخوان، محافظت از بدن در برابر ویروس‌ها و بسیاری موارد دیگر موثر است.

منبع: مقاله خواص چای سبز درکام

0 امتیاز
قبل توسط (892 امتیاز)

این دمنوش در طب سنتی چین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از آن به‌عنوان تب‌بر و برای رفع گرمازدگی استفاده می‌شود. علاوه بر آن این دمنوش گیاهی از عطش می‌کاهد و باعث تولید عرق بیشتر در بدن و خنک شدن آن می‌شود. در ایام ‌ماه‌رمضان به‌دلیل خالی بودن معده ممکن است دچار بوی بد دهان شوید. چای سبز برای از بین‌بردن باکتر‌ی‌های دهان مفید بوده و باعث خوشبو شدن آن ‌می‌شود. توجه کنید که اگر فشار خون پایینی دارید بهتر است این چای را همراه با عسل بنوشید.

چای سبز به‌صورت طعم‌دار نیز در بازار موجود است، اگر از افت ناگهانی فشار خون رنج می‌برید یا طعم چای سبز را دوست ندارید می‌توانید انواع طعم‌دار آن را مثل چای سبز دارچینی یا زعفرانی و... بخرید. 

سوالات مشابه

0 امتیاز
3 پاسخ 787 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 5.9هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 753 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 604 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 665 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 572 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 339 بازدید
...