0 امتیاز
قبل در ورزش توسط (843 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن قبل توسط

چه تردمیلی مناسب است؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (690 امتیاز)

قدرت موتور: بهتر است قدرت موتور از 5/1 اسب بخارکمتر نباشد. اگر از دستگاه بیشتر برای دویدن تا پیاده‌روی استفاده می‌شود یا اینکه وزنتان بیشتر از ۱۲۰ کیلوگرم است باید تردمیل این امکان را داشته باشد که قدرت آن را تا ۲ یا ۳ اسب بخار بالا ببرید.

عرض تسمه: اگر درشت اندام (هم از نظر قد و هم از نظر وزن) هستید، بهتر است از تسمه‌های پهن‌تر استفاده کنید. بیشتر تردمیل‌ها با عرض تسمه ۴۰ سانتی‌متر به بالا هستند. هرچه تسمه عریض‌تر باشد، دویدن راحت‌تر خواهد بود. البته تسمه آن باید حتما دولا و حداقل ۳۵ سانتی‌متر عرض و ۱۰۰ سانتی‌متر طول داشته باشد. تسمه باید به‌صورتی باشد که یک گام معمولی را پاسخگو باشد و اگر گام‌های شما به‌طور معمول بلندتر هستند، چه بهتر که این اندازه‌ها نیز بیشتر باشد. به علاوه، تسمه نقاله تردمیل باید در قسمت زیرین که در تماس با تخته تردمیل است دارای لایه‌های پارچه‌ای همراه با تارهای کربن باشد تا از ایجاد الکتریسیته ساکن هنگام کار تردمیل جلوگیری شود. این الکتریسیته ساکن باعث تخلیه بارهای قوی‌ الکتریکی به مدارات الکترونیکی تردمیل می‌شود و بیشتر اوقات صفحه نمایش آسیب خواهد دید.

چهارچوب و فرم دستگاه: هم می‌تواند از استیل و هم از آلومینیوم ساخته شود. استیل سنگین‌تر و محکم‌تر است اما ممکن است در طولانی‌مدت زنگ بزند. آلومینیوم سبک‌تر است اما زنگ نمی‌زند.

نوار صفحه: باید به‌صورتی باشد که راه رفتن روی آن راحت باشد و ضربه پای شما را نیز بتواند به خوبی جذب کند.

نمایشگر تردمیل: باید میزان سرعت، شیب، زمان و مسافت طی‌شده توسط کاربر را نشان بدهد. البته در بعضی از مدل‌ها ضربان قلب و میزان کالری مصرفی نیز نمایش داده می‌شود. به علاوه، صفحه نمایشگر باید بزرگ باشد تا خواندن سرعت، شیب، زمان و مسافت را برایتان آسان‌تر کند.

برد کنترل موتور تردمیل: این برد برای کنترل سرعت و قدرت تردمیل طراحی شده و براساس فرکانس سوئیچ ترانزیستور برد، سرعت و قدرت موتور را کنترل می‌کند.

دقت کنید که تردمیل دکمه و‌ بند توقف اضطراری داشته باشد و یادتان باشد با پرداخت مبلغ بیشتر می‌توانید تردمیلی با قدرت موتور بالاتر، استحکام بدنه و امکانات بیشتر داشته باشید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 221 بازدید
سوال شده 4 سال قبل در ورزش توسط سلطانی (1.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 133 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 135 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.0هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.9هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 377 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 6 بازدید
...