0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (1.3هزار امتیاز)

راه های درمان این نوع بارداری چیست؟

تفاوت سقط جنین بارداری پوچ با سایر سقط جنین‌ها در چیست؟ و چه نشکلاتی پس از سقط این نوع جنین برای مادر بوجود خواهد آمد؟
 

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)

بارداری پوچ به روش های مختلف درمان می شود که بستگی به بارداری دارد. در ابتدای بارداری پزشک توصیه می کند مادر یک هفته صبر کند سپس سونوگرافی انجام دهد تا از نبود نطفه مطمئن شود. در مواردی دیگر مثلا در هنگام خونریزی پزشک کورتاژ یا سقط جنین را توصیه می کند. همچنین ممکن است قرص هایی نیز برای مادر تجویز شود. در مواردی نادر بارداری خارج از رحم، در لوله های رحم یا تخمدان، اتفاق می افتد. در این موارد قرص هایی خاص به اسم متوترزات تجویز می شود که از رشد بافت جلوگیری کرده و به بدن اجازه می دهد بارداری را لغو کند. این قرص ها باعث درد در ناحیه پایین شکم، خستگی، حالت تهوع، استفراغ و درد ماهیچه ها میشود.

فرقی نمی کند کدام روش درمانی را استفاده کنید، پزشک هر هفته تست خون تجویز می کند تا زمانی که مقدار هورمون گنادوتروپین به مقدار مورد نظر در خانم های غیر باردار افت کند.

بارداری پوچ ممکن است روزها یا هفته ها به طول بینجامد تا بدن متوجه پوچ بودن آن شود. به همین خاطر برای خانم تجربه ای تلخ است. بارداری های مختلف با هم فرق می کنند اما با پزشک خود صحبت کنید و ببینید کدام روش سقط برای شما بهتر است.

 

به طور کلی پزشکان توصیه می کنند خانم ها پس از سقط و بهبود بهتر است ویتامین های پیش از بارداری را مصرف کرده و از نزدیکی جنسی، تامپون و شستشوی واژن با دوش آب اجتناب کنند. پریودی احتمالا بعد از یک ماه شروع می شود و اولین پریودی از حالت طبیعی شدیدتر می باشد. بیشتر پزشکان به خانم ها توصیه می کنند دو تا سه دوره پریودی را پشت سر بگذارند و بعد از آن دوباره باردار شوند. بنابراین خانم هنگامی که احساس راحتی کند باردار می شود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 423 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در درمان و پزشکی توسط sina-z (1.3هزار امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 11 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 155 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 627 بازدید
...