+1 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (467 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط
چرا دانش و تکنولوژی پایگاه داده‌ها بسیار اهمیت دارد؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

سیستم های نرم افزاری و اطلاعاتی، عملکرد و قابلیت های اصلی خودشون رو بر روی اطلاعات انجام می دهند و از طرف دیگر در عصر اطلاعات هر فرد یا سازمانی که اطلاعات بیشتری داشته باشد، برگ برنده را نیز در دست دارد.

این اطلاعات که در سیستم های نرم افزاری موزد استفاده قرار می گیرد در پایگاه ها داده ذخیره می شود. حالا برگ برنده با کسی است که بتواند اطلاعات بیشتری را بصورتی دخیره کند که دسترسی به آنها بسرعت ممکن باشد. بنابراین دانش ذخیره سازی اطلاعات و خواندن سریع آنها و ... همیشه اهمیت زیادی برای شرکت ها و سازمان داشته است.

اگر بخام با یک مثال عمومی توضیحاتم رو تکمیل کنم اطلاعات و مفاهیم پایگاه داده و ذخیره و بازیابی آن مثل نفت خام و زدن چاه نفت است که می تواند برای صاحب خود قدرت فراوانی بیاورد. سیستم های نرم افزاری که از اطلاعات تغذیه می کنند و پایگاه های داده برای آنها اطلاعات را فراهم می کنند مثل پالایشگاه های نفت هستند و رابط کاربری نرم افزارها هم مثل پمپ بنزین ها هستند که نفت را برای استفاده به ما می رسانند. حالا اگر نفت نباشد پالایشگاه ها و پمپ بنزین ها بی مصرف هستند و به همین صورت برای شرکت ها و سازمانها اطلاعات و پایگاه داده اهمیت بسیار زیادی دارد.

قبل توسط (467 امتیاز)
بسیار ممنون از توضیح جامع و کامل شما.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 499 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 2.1هزار بازدید
سوال شده 9 سال قبل در برنامه نویسی توسط engineer (843 امتیاز)
+1 امتیاز
2 پاسخ 1.5هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 7.2هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 557 بازدید
...