0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (1.3هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

خوردن ژله در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

1. بهبود هضم غذا با خوردن ژله در بارداری:

از آن جايي كه ژله از انواع میوه ها ساخته می شود، به همین علت شامل مقدار بالايي فیبر بوده و مصرف آن در دوران بارداري زنان مي تواند عملکرد دستگاه گوارش را تنظیم كند. همچنین مصرف فیبر زیاد به عنوان یک عنصر حیاتی، فرایند هضم غذا را در بدن زنان باردار بهبود بخشیده و به کنترل سطح کلسترول خود در بدن اين افراد هم کمک می کند.

2. خوردن ژله در بارداري، اشتهای زیاد مادر را به طور کامل از بین می برد:

از آن جايي كه ژله معده فرد مصرف کننده را به راحتی پر می کند، بنابراین به مادران باردار کمک خواهد كرد تا برای یک مدت زمان طولانی احساس سیری کامل بکند. بنابراين، مي توان ادعا كرد كه در طول دوران بارداری، زنان در اغلب مواقع احساس گرسنگی شدید می کنند و خوردن ژله می تواند به کاهش این تجربه آن ها کمک كرده و اشتهای زیاد را در بدن اين افراد از بین ببرد.

3. تامین ویتامین های مادر و جنین با خوردن ژله در بارداری:

مصرف منظم ژله باعث افزایش جذب انواع ویتامین ها در بدن شما و فرزند داخل رحمتان خواهد شد، چون ژله شامل نسبت بالایی از ویتامین C و ویتامین ب می باشد. همانطور که می دانید این ویتامین ها کمک زیادی به تقویت سیستم ایمنی بدن انسان، به ويژه زنان در دوران بارداری کرده و زخم ناشی از عمل سزارین را هم به طور موثري درمان خواهد نمود. همچنین، مصرف ژله در دوران بارداري به سلامت دندان ها و لثه های زنان حامله کمک کرده و فولات موجود در ژله کمک می کند تا از نقص هنگام تولد در نوزادان اين مادران هم جلوگیری شود. در نهايت، فراموش نکنید كه مصرف منظم ژله های رویال از بدن مادران در طی دوران بارداری در برابر کمبود ویتامین ها و مواد معدنی محافظت نموده و تمام نیازهای غذایی بدنتان را بر آورده می کند.

حتما شما هم ته دلتان ار اتاق سزارین می ترسید، شاید دلیل این ترس این باشد که نمیدانید آنجا چه اتفاقاتی می افتد، مراحل سزارین از شروع تا پایان را بخوانیدتا ذهنتان آرام شود.

4. خوردن ژله در بارداری و تامین مواد معدنی حیاتی بدن مادر و جنين :

همانطور که می دانید انواع ژله ها و مارمالادها شامل مواد معدنی مفید مانند پتاسیم، منیزیم، آهن، روی و کلسیم هستند. وجود کلسیم و منیزیم هم در بدن هر مادر بارداري هم نقش مهمی در بهبود سلامت استخوان های خود او و جنین در حال رشد داخل رحمش بازی می کند. همچنین، يادتان باشد كه پتاسیم موجود در ژله کمک می کند تا سطح فشار خون مادر باردار تنظیم شده و آهن و اکسیژن مورد نیاز برای سلامت خون جنین داخل رحمش تامین شود.

5. با خوردن ژله در بارداری مشکلات بارداری کم می شود:

خوردن منظم ژله در دوران بارداری خطر ابتلا به مشکلات بارداری مانند بروز نقص در لوله های عصبی جنین، اسپینا بیفیدا، آنانسفالی و اختلال در رشد جنین را کاهش خواهد داد.

6. افزایش سلامت سیستم عصبی جنین با خوردن ژله در بارداري:

خوردن ژله در بارداری توسط مادران حامله کمک می کند تا فرزند متولد نشده آن ها بر هر گونه مشکلات رشدی از جمله اوتیسم غلبه کنند. در واقع، اگر زنی در دوران بارداري خود، ژله را به طور مرتب مصرف کند، در رشد مناسب مغز و سیستم عصبی جنین داخل رحم او موثر خواهد بود.

7. کاهش استرس زنان حامله با خوردن ژله در بارداری:

از آن جايي كه انواع مختلف ژله ها دارای نسبت بالايي از اسیدهای آمینه ضروری هستند، بنابراین مصرف منظم اين ماده غذايي به کاهش استرس بیش از حد در مادران حامله کمک خواهد نمود. همچنین، به خاطر داشته باشيد كه مصرف منظم ژله در دوران بارداری، علائم افسردگی را در بدن شما، بعد از به دنیا آمدن نوزادتان به میزان بالایی کاهش خواهد داد. به همین دلیل است كه پزشكان متخصص زنان و زايمان مصرف ژله را برای سلامتي مادر باردار و کودک متولد نشده او مفید دانشته و ادعا مي كنند كه مصرف منظم ژله در دوران بارداري زنان مي تواندتمام نیازهای تغذیه های آن ها را برآورده كند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 340 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 502 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 347 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 286 بازدید
...